رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۶ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 14 May

۲۱۳۳۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری “اولین کنسرت موسیقی نوستالژی هند”

اولین کنسرت موسیقی نوستالژی هند با اجرای موسیقی فیلم های خاطره انگیز (سنگام، شعله، عاشقی، کوچ کوچ هوتاهه، جانام جانام و …) و نغمه خوانی خوانندگان مطرح سینمای هندوستان، دلشاد شیخ و شابیر کومار و به تهیه کنندگی بهروز چاهل و به همت موسسه فرهنگی، هنری “آن” و همچنین با حضور سائوراب کومار، سفیر کبیر […]



حضور سازمان سینمایی حوزه هنری در بازار جشنواره فیلم کن

سازمان سینمایی حوزه هنری با ۴ فیلم بلند سینمایی، ۲ انیمیشن، ۴ فیلم مستند، مجموعه‌اى از فیلم‌هاى کوتاه و همچنین محصولات ۲۰۱۷ در بازار فیلم جشنواره کن حضور دارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، این سازمان که یکی از مهم‌ترین مراکز تولیدکننده و توزیع کننده فیلم‌های بلند […]



گزارش تصویری نمایش “دودمان”

نمایش دودمان به نویسندگی و کارگردانی فرزاد باقری از دوم اردیبهشت تا دوم خرداد ماه ۱۳۹۷ در سالن شماره ۲ عمارت ارغنون به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس: امیر سهیلی پور  


نقدی بر نمایش تبلیغاتی

به وقت وحشت در پردیس سینمایی کوروش

چه بر سرت آمده کارگردان؟چطوری حاتمی کیا؟ با دیدن این فیلم نه فقط برای تو کارگردان برای تمام عوامل تاسف خوردم. با تمامی جنجال ها، حاشیه ها و نقاط ضعف فیلم  به وقت شام را دوست داشتم. اما تو برای تبلیغات فیلم به هر وسیله ای متوسل میشوی و امروز هم به بهای ترساندن خانواده […]


در نشست مشترک مدیر شبکه المنار در تهران با رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری مطرح شد

لزوم تعامل برای همکاری و تولیدات مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی/ زمینه‌های همکاری با المنار تقویت شود

نبیل حموده؛ مدیر شبکه المنار لبنان در تهران با حضور در سازمان سینمایی حوزه هنری با محمد حمزه‌زاده دیدار کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، در این نشست محمد حمزه‌زاده؛ رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری عنوان کرد: شبکه المنار یکی از شبکه‌های پیشگام در منطقه و جهان اسلام […]


گزارش تصویری “نشست خبری جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران” (۲)

دومین نشست خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری حسین عبداللهی، یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ با حضور محمد هادی عسگری؛ معاون اداره کل فرهنگی واجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنار دیگر مدیران جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران برگزار شد. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی



گزارش اولین روز از “جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران”

در نخستین روز از بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی هفت نمایش به روی صحنه رفت. در بخش تجربه های اجرا، نمایش “انگشت به انگشت” به کارگردانی جعفر حجازی از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در محوطه مجموعه تالار مولوی اجرا شد. در بخش بین الملل نمایش “چمدان من وطن من است” به کارگردانی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

احیای ژانر ورزشی با «پرویز خان»

در میان انبوه ژانرهایی که سینمای ایران از آن ها محروم و یا تهی است؛ از میان فیلم های ورزشی تنها تعداد معدودی در دهه ۷۰ به یاد می آید و حالا «پرویز خان» بار دیگر نفسی تازه و جانی دیگر بر این پیکره فراموش شده می دمد. «پرویز خان» نخستین فیلم علی ثقفی است و برای اولین پروژه فیلمسازی یک کارگردان جاه طلبانه می نماید. پروداکشنی که با توجه به تاریخ و جغرافیای فیلم سنگین است و از سویی بازسازی مسابقات فوتبال نیز بر ابعاد آن می افزاید. موضوع فیلم برگرفته از واقعیت‌های تاریخ فوتبال ملی ایران در مقطعی حساس بنا نهاده شده و فیلمساز کوشیده تا ضمن وفاداری بر اصالت رویداد، به فراخور نیازهای دراماتیک مواردی را نیز در چهارچوب داستانی بر آن بی افزاید و به همین سبب با فیلمنامه ای طرف هستیم که قصه گویی را فدای واقعیت نمی کند و شاید علت اعتراض برخی چهره های ورزشی نیز همین جنبه های فرامتنی است که ثقفی در مابین روایت اصل موضوع جای داده است. در کارگردانی نیز علی ثقفی با طرح و ایده ای فکر شده ظاهر می گردد که نمود آن را می توان به شکل بارز در تصویر کردن صحنه های فوتبالی و بازسازی مسابقه تیم ملی ایران و کویت که در کشور بی طرف قطر در اسفند 1365 برگزار شد؛ مشاهده کرد. اما از همه این موارد که بگذریم آنچه «پرویز خان» را متمایز می کند انتخاب بازیگر این نقش یعنی سعید پورصمیمی است که در 80 سالگی به خوبی از عهده بازی در نقش 54 سالگی پرویز دهداری بر آمده است. پورصمیمی با قدرت و تسلط مثال زدنی خود کاراکتر دهداری را همچون موم در دست می گیرد و آن را چنان ورز می دهد که تفکیک نقش از خود بازیگر کاری سخت و حتی نشدنی است. اجرای سعید پورصمیمی مبتنی بر دریافت و درک او از یافته ها و شنیده هایش از کاراکتر بعلاوه نگاهی غریزی و شهودی برآمده از رویکرد خود اوست. در کلیت علی رغم برخی کمبودها به ویژه ضعف هایی در پرداخت کاراکترهای فرعی و یا شاخ و برگ اضافی و پاره ای خرده داستان ها؛ در این مقطع می توان از «پرویز خان» به عنوان احیا کننده ژانر ورزشی در سینمای ایران یاد کرد و حضور آن را در سینمای یکنواخت امروز ما مقتنم دانست. حضوری که با ادامه اکران آن به صورت آنلاین شاید معادلات تازه ای را در عرصه فروش به بار آورد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی