رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 21 خبر


  • دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
  • الإثنين ۳ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 10 June

تیر ۱۳۹۷ ۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

“مادری” در فرهنگسرای ابن سینا اکران و نقد می شود

فیلم سینمایی «مادری» به کارگردانی رقیه توکلی دوشنبه ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای ابن سینا با حضور عوامل اکران ، نقد و بررسی می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ابن سینا، داستان «مادری» درباره زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی […]


نمایش کوپال در هجدهمین جشنواره افق‌های نو لهستان

فیلم «کوپال» ساخته «کاظم ملایی» در بخش فیلمسازان معاصر ایران در هجدهمین جشنواره فیلم افق‌های نو لهستان به نمایش درمی آید. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی اثر؛ هجدهمین دوره جشنواره فیلم افق‌های نو لهستان به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی این کشور امسال با حضور پررنگ فیلم‌های حاضر در جشنواره کن از […]


بیلبوردها به «سریک» نرسید؛

بهاره افشاری هدیه پرابهام شهرداری را پس فرستاد!

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «سریک» با انتشار نامه‌ای گلایه‌آمیز نسبت به بازتاب‌های رسانه‌ای اهدای بیلبوردهای تبلیغاتی شهرداری تهران به فیلمش، از قبول این هدیه انصراف داد. بهاره افشاری تهیه‌کننده و کارگردان مستند «سریک» با انتشار نامه‌ای در اعتراض به بازتاب‌های خبر اهدای بیلبوردهای تبلیغاتی شهرداری تهران به فیلمش، از پذیرفتن این هدیه خبرساز انصراف داد. […]


منتقدان «ماموریت غیرممکن» جدید را تحسین کردند

با اکران فیلم جدید تام کروز از مجموعه «ماموریت غیرممکن» منتقدان نسبت به این فیلم نظر دادند و در مجموع آن را تحسین کردند. به نقل از هالیوود ریپورتر، نقدهایی که تا الان از فیلم‌ «ماموریت غیرممکن: فال‌آوت» منتشر شده‌اند بیشتر مثبت بوده و منتقدان بیشتر از سکانس‌های اکشن فیلم تعریف کرده اند. این ششمین […]


آغاز بازى جواد عزتى در «جان دار»

حدود نیمى از فیلمبردارى «جان دار» انجام شده و جواد عزتى هم در روزهاى گذشته کار خود را آغاز کرده و تا امروز همه بازیگران اصلى مقابل دوربین رفته اند. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه اى پروژه، فیلمبردارى فیلم سینمایى «جان دار» به کارگردانى مشترک حسین امیرى دومارى و پدرام امیرى […]


تصویربرداری «۲ کیلومتر به کردان» به پایان رسید

فیلم سینمایی دو کیلومتر به کردان به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی محمد جعفر رضایی هنجنی در سکوت کامل خبری به پایان رسید. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ “هنجنی” تهیه کننده, کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی دوکیلومتر به کردان از پایان تصویر برداری این فیلم بعد از ۳ هفته خبر […]


تعطیلی تئاترها با همزمانی فینال جام‌جهانی

نمایش های «خسیس» و « تو مشغول مردنت بودی» در تالارهای اصلی و قشقایی و «ریچارد» در تالار وحدت به سبب همزمانی با فینال جام‌جهانی روز یکشنبه ۲۴ تیر ماه به صحنه نمی‌روند. با توجه به برگزاری فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در روز یکشنبه، نمایش «خسیس» به کارگردانی مریم کاظمی در تالار اصلی و  نمایش […]


آی فیلم کلاه قرمزی 93 تا 97 را به طور متوالی پخش می کند

شیرین کاری های «کلاه قرمزی» در آی‌فیلم

شبکه آی‌فیلم از امروز مجموعه کودک و نوجوان «کلاه قرمزی» را به نمایش می‌گذارد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، کانال فارسی این شبکه مجموعه نمایشی «کلاه‌قرمزی» از سال ۹۳ به بعد را پشت سر هم و به صورت متوالی برای مخاطبان داخل کشور پخش می‌کند. «کلاه‌قرمزی» را ایرج طهماسب کارگردانی کرده […]


تندیس نخستین دوره “جشن آفرین” رونمایی شد

عصر روز چهارشنبه، ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۷ مراسم رونمایی از تندیس نخستین دوره “جشن آفرین” با تقدیر از ۹ فعال عرصه هنر و ادبیات کودک و نوجوان به همراه نمایش ویژه “خاله قورباغه” به کارگردانی افشین هاشمی در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار شد. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


گزارش تصویری نمایش “مایم و پاگانینی”

نمایش “مایم و پاگانینی” به نویسندگی و کارگردانی علیرضا ناصحی و با بازی علیرضا ناصحی، علی دولتیاری از ۱۰ لغایت ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۷ در اداره تئاتر – خانه نمایش به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : لیلا محرم پور


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی