رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم «کوپال» ساخته «کاظم ملایی» در بخش فیلمسازان معاصر ایران در هجدهمین جشنواره فیلم افق‌های نو لهستان به نمایش درمی آید. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی اثر؛ هجدهمین دوره جشنواره فیلم افق‌های نو لهستان به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی این کشور امسال با حضور پررنگ فیلم‌های حاضر در جشنواره کن از […]

فیلم «کوپال» ساخته «کاظم ملایی» در بخش فیلمسازان معاصر ایران در هجدهمین جشنواره فیلم افق‌های نو لهستان به نمایش درمی آید.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی اثر؛ هجدهمین دوره جشنواره فیلم افق‌های نو لهستان به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی این کشور امسال با حضور پررنگ فیلم‌های حاضر در جشنواره کن از تاریخ ۲۶ جولای تا پنجم آگوست در شهر وروتسواف لهستان برگزار می‌گردد. کوپال با حضور کاظم ملایی (کارگردان)، مجید گرجیان (مدیر فیلمبرداری) و طاها ذاکر (طراح گرافیک) در روزهای ششم، هفتم و دوازدهم مرداد در سه نوبت در این رویداد سینمایی به نمایش درمی‌آید.

جشنواره فیلم افق‌های نو لهستان از سال ۲۰۰۱ تاسیس گردیده و ژوئیه هر سال در شهر وروتسواف لهستان برگزار می‌گردد. این جشنواره به نمایش آثار کارگردانهایی می‌پردازد که در مقابل روش‌های مرسوم ایستاده و زبان ویژه خود را خلق کرده اند. این جشنواره هدف اصلی خود را معرفی سینمای غیرمتعارف و تلاش در به چالش کشیدن مخاطبان هنر هفتم در ارائه تجارب جدید اعلام کرده‌است.

بر پایه سیاست‌های این جشنواره، فیلم‌های مطرحی که در جشنواره‌های بزرگ دنیا به موفقیت می‌رسند، در بخش خارج از مسابقه و آثار کمتر شناخته شده در بخش اصلی مسابقه به نمایش درمی آیند. در هجدهمین دوره این فستیوال ۱۴ فیلم در بخش مسابقه اصلی جشنواره برای دریافت جایزه بزرگ (به ارزش ۲۰.۰۰۰ یورو)، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و جایزه فیپرشی (برگزیده فدراسیون جهانی منتقدان فیلم) با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

در هر دوره از این جشنواره، افزون بر بخش رقابتی بین‌المللی و داخلی، برنامه‌های متنوعی همچون مرور آثار فیلمسازان بزرگ جهان، مسابقه فیلم‌های کوتاه لهستانی و اروپایی، پانوراما، نمایش‌های ویژه، مستند/تجربی، چشم سوم، فیلم‌های کودکان و نوجوانان، بازار فیلم و … وجود دارد که امسال در هجدهمین دوره این جشنواره بخشی به مرور آثار “اینگمار برگمان” کارگردان شهیر سوئدی و بخشی نیز به نمایش آثار “سینماگران معاصر ایران” اختصاص داده شده است که در آن فیلمهایی همچون کوپال، خوک، هجوم، دلربا، خفگی، ناپدیدشدن، درساژ و … به نمایش درمی آیند.

از مهمترین فیلم‌های حاضر در بخشهای مختلف این جشنواره می‌توان به «خانه‌ای که جک ساخت» لارس فون تریه، «کلایمکس» گاسپار نوئه، «نژادپرست سیاه» اسپایک لی، «درخت گلابی وحشی» نوری بیلگه جیلان، «مکتوب، عشق من: آوازخواندن» عبداللطیف کشیش، «همه میدانند» اصغر فرهادی، «سه رخ» جعفر پناهی، «گناهکار» گوستاو مولر، «مردی که دن کیشوت را کشت» تری گیلیام و «کتاب تصویر» ساخته ژان لوک گدار اشاره کرد.

جشنواره فیلم افق های نو روز پنجم آگوست بعد از ۱۱ روز در شهر وروتسواف لهستان به کار خود پایان خواهد داد. در این دوره از جشنواره بیش از ۵۰۰ مهمان از فیلمسازان، بازیگران، تهیه کنندگان و پخش کنندگان سینما از سراسر جهان حضور خواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار