رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

ریچارد سودان، خبرنگار شبکه پرس تی وی که همراه کشتی «آزادی غزه» توسط نیروی دریایی رژیم صهیونیستی دستگیر شده بود، پس از چندین روز بازجویی، آزاد می شود. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، نیروی دریایی رژیم صهیونیستی، کشتی موسوم به «آزادی غزه» را که با خود مواد غذایی […]

ریچارد سودان، خبرنگار شبکه پرس تی وی که همراه کشتی «آزادی غزه» توسط نیروی دریایی رژیم صهیونیستی دستگیر شده بود، پس از چندین روز بازجویی، آزاد می شود.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، نیروی دریایی رژیم صهیونیستی، کشتی موسوم به «آزادی غزه» را که با خود مواد غذایی و دارو برای مردم محاصره شده غزه می برد ،در حدود ۶۰ مایلی سواحل غزه توقیف و به بندر اشدود منتقل کرده و افراد کشتی را مورد بازجویی قرار داده بود. ریچارد سودان خبرنگار پرس تی وی به همراه یان دیف، تصویربردار هیسپان تی وی در لندن و یک گروه رسانه ای از شبکه های دیگر نیز در این کشتی حضور داشتند.

زاهر بیراوی رئیس کمیته بین المللی شکستن محاصره نوار غزه پس از توقیف این کشتی در نامه ای از جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس خواسته بود که برای محافظت از کشتی در برابر حمله رژیم اسرائیل وارد عمل شود.

به گفته سودان، خبرنگار پرس تی وی، پس از دستگیری و مصادره کردن موبایل شخصی و ماهواره ای وی، دوربین و کامپیوتر او را شکسته و به او تحویل دادند. پس از بازجویی از یان دیف، تصویربردار هیسپان تی وی، او را دیپورت کرده و به لندن فرستادند. پس از چندین روز بازجویی، امروز کنسولگری بریتانیا در اسرائیل اعلام کرده که ریچارد سودان نیز آزاد و به لندن دیپورت می شود.

حرکت کشتی‌های آزادی به سمت نوار غزه، حرکتی نمادین است تا دنیا را متوجه محاصره ۱۲ ساله این منطقه کنند . خبرنگاران شبکه های برون مرزی صداوسیما نیز همواره با این کشتیب ها همراه بوده و جریان سفر  آنها را به طور مستمر برای مخاطبان خود گزارش می کنند. این در حالی است که  رژیم صهیونیستی تا کنون به این کشتی‌ها اجازه نداده در ساحل غزه لنگر بیندازند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار