رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

کارگردان فیلم «انحصار ورثه» معتقد است عاملان انتشار بدون مجوز این مستند در فضای مجازی نیت خیر داشته‌اند. محمدعلی شعبانی کارگردان مستند «انحصار ورثه» که به‌تازگی نسخه بدون مجوز آن در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: معتقدم این مساله فراتر از انتشار این مستند در اینترنت نیست، هرچند پیش از هرچیز تاکید می‌کنم که […]

کارگردان فیلم «انحصار ورثه» معتقد است عاملان انتشار بدون مجوز این مستند در فضای مجازی نیت خیر داشته‌اند.

محمدعلی شعبانی کارگردان مستند «انحصار ورثه» که به‌تازگی نسخه بدون مجوز آن در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: معتقدم این مساله فراتر از انتشار این مستند در اینترنت نیست، هرچند پیش از هرچیز تاکید می‌کنم که اطلاع ندارم چه کسی این مستند را در فضای مجازی منتشر کرده است.

وی ادامه داد: در واقع نزدیک به ۵۰ نسخه از «انحصار ورثه» را در اختیار افراد مختلف گذاشتیم تا نظر خود را درباره این مستند بیان کنند و آن را تحلیل کنند، البته این مستندها به افرادی ارائه شده است که افراد قابل اعتمادی بوده‌اند.

این کارگردان تاکید کرد: معتقدم شخصی که «انحصار ورثه» را در اینترنت به اشتراک گذاشته، نیت بدی نداشته و به دنبال فرهنگسازی بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که به اشتراک گذاشتن یک اثر هنری در فضای مجازی بدون اجازه صاحبان فیلم، به نوعی دزدی در زمینه محصولات فرهنگی است، بیان کرد: بسیاری از افراد این مستند را دوست داشتند و فکر می‌کنم از روی ندانستن و علاقه به دیدن شدن این مستند، آن را منتشرر کرده‌اند.

این کارگردان تاکید کرد: نزدیک به ۲ سال است که تلاش می‌کنم «انحصار ورثه» در سینماها اکران شود که موفق نشدیم.

وی ادامه داد: از مسئولان سایت آپارات خواستیم که نسخه منتشر شده را از روی سایت بردارند که این کار را کردند، که احتمال اینکه نسخه دیگری از آن در این سایت بارگذاری شود بسیار است، البته نسخه‌ای از این فیلم هم در یوتیوب وجود دارد.

شعبانی در پایان گفت: افرادی هستند که قبل از دیدن این فیلم به ما پیغام می‌دهند تا مبلغی را به‌عنوان هزینه تماشای فیلم را پرداخت کنند. بارها از مسئولان سینمایی درخواست کردیم تا در کنار سینمای گیشه، فرصتی برای اکران این فیلم ها در نظر بگیرند تا ما هم بتوانیم آثار خود را اکران کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار