«ژان پیر ژونه» فاش کرده است که در حال کار بر روی یک ماکیومنتری یا مستندنما در مورد شناخته‌شده‌ترین فیلمش «املی» (Amelie) است. در آستانه‌ی بیستمین سالگرد اکران این کمدی رمانتیک، فیلمساز فرانسوی در مصاحبه با «ایندی‌وایر» می‌گوید برای فیلم جدیدش از «نقره فراموش‌شده» (Forgotten Silver) به کارگردانی پیتر جکسون الهام گرفته است.

او می‌گوید: «فیلمی ابلهانه، کاری بسیار مضحک، و بسیار کم‌خرج است، امیدوارم باشد.» او در مورد رد چندین باره‌ی پیشنهاد تولید دنباله‌ی «املی» می‌گوید این کار ایده‌ی بدی است چرا که «اودره توتو» قهرمان فیلم در آن بازی نمی‌کند. کارگردان از مشکلات فیلمبرداری در پاریس به علت ساخت و سازهای متعدد هم می‌گوید و باور دارد که «پاریس اکنون زشت شده».

ژونه که آخرین فیلم بلندش در سال ۲۰۱۳ تحت عنوان “تی.اس اسپیوت جوان و شگرف” (The Young and Prodigious T.S. Spivet) به زبان انگلیسی و با بازی «هلنا بونهام کارتر» و «جودی دیویس» ساخته شده فاش می‌کند که پیش از این مراحل اولیه تولید یک انیمیشن بلند علمی تخیلی و یک کمدی را نیز آغاز کرده است.

مستندنمای «اِملی» هنوز تاریخ اکران یا عنوانی ندارد، اما ژونه می‌گوید با همکار نویسنده‌اش «گیوم لورن» در نسخه‌ی اول فیلم بر روی ایده‌هایی کار می‌کنند.

منبع: برنا