رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May
  • سه شنبه 15 بهمن 1398 - 08:05
  • کد خبر : 42881
  • تئاتر
  • چاپ خبر : تلاش برای فراموشی آن شرلی با رفتن به باق وحش

به گزارش سینماخانه؛ در چهارمین روز از جشنواره تئاتر فجر نمایش “باق وحش” در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به روی صحنه رفت. نویسنده این نمایش فراز مهدیان دهکردی و کارگردانی آن را امیر بهاور اکبرپور دهکردی بر عهده دارد. نمایش “باق وحش” روایتگر خانواده ای سه نفره متشکل از پدر و مادر و […]

به گزارش سینماخانه؛ در چهارمین روز از جشنواره تئاتر فجر نمایش “باق وحش” در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به روی صحنه رفت.
نویسنده این نمایش فراز مهدیان دهکردی و کارگردانی آن را امیر بهاور اکبرپور دهکردی بر عهده دارد.
نمایش “باق وحش” روایتگر خانواده ای سه نفره متشکل از پدر و مادر و یک فرزند دختر است. مادر خانواده ناظم یک مدرسه است و پدر یک مغازه سی دی فروشی دارد. رفتارهای عجیب پدر باعث ایجاد مشکلات و تنش هایی در خانه می شود که باعث می شود پدر خانه را ترک بکند.
اکبرپور دهکردی درباره شکل گیری ایده این نمایش گفت: “ایده نمایش از یک کلمه آمد و آن کلمه “نبودن” بود. ما با گروه حدود یک ماه فقط روی این کلمه فکر و تحلیل کردیم و به ابعاد فلسفی رسیدیم و بر اساس کلیت این ایده شروع کردیم قصه را ساختن و روابط را شکل دادن و در تمامی مراحل سعی کردیم که این کلمه نبودن در کل کار حفظ شود.”
از این گروه سال گذشته نمایش “آن شرلی با موهای خیلی قرمز” به روی صحنه رفته بود که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.
اکبرپور دهکردی در رابطه با نمایش قبلی گروه و تاثیر آن روی باق وحش گفت: من به شخصه سعی کردم که کار قبلی تاثیری بر این نمایش نداشته باشد و هر نمایشی یک نمایش جداگانه هستش ولی بهرحال من هم همان آدم قبلی هستم و گروه هم همان گروه هست و ممکن است خط و ربطی بین دو کار وجود داشته باشد چون بهرحال هر کاری تکمیل کننده کار قبلی است. ولی خودم تلاش کردم تا “آن شرلی…” را چه از لحاظ ریتم و چه از لحاظ فضا فراموش کنم.”
وی همچنین در رابطه با انصراف تعدادی از گروه ها از شرکت در جشنواره گفت: “جای بسیاری از دوستان خالی هستش و رنگ آمیزی و دیدگاه های متفاوت باعث جذابیت جشنواره است. میل قلبی من هم این بود که همگی دوستان حضور داشته باشند. به نظرم حضور یا عدم حضور در جشنواره یک انتخاب است و به واسطه این انتخاب نمی شود به کسی مدال افتخار داد. ما هم به صورت گروهی تصمیم گرفتیم که در جشنواره حضور داشته باشیم.”


از دیگر نکات این نمایش می توان به بازی فوق العاده چشم نواز سید مهدی حسام الذاکرین اشاره کرد. کسی که در نمایش قبل این گروه هم خوش درخشیده بود و نوید به وجود آمدن یک بازیگر توانای تئاتر را می دهد.
علاوه بر حسام الذاکرین ، آرزو عبدالهی و مائده رفیعی در این نمایش به ایفای نقش پرداختند.


دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح نور: عادل محمدیان، طراح صحنه: امیر بهاور اکبرپور دهکردی، طراح ویدیو: هاجر صمدزاده و محمد فدایی، طراح ویدیو پروژکشن: عادل محمدیان، طراح لباس: آمنه عباسی، دستیار کارگردان: علیرضا مروی، انتخاب موسیقی و طرح آرایه های صوتی: مهرداد حبیبیان، مشاور رسانه ای: فریبرز دارابی، مدیر تبلیغات: امیر قالیچی، مدیر صحنه: صالح صمیمی، منشی صحنه: رضا حیدری، پردازش نور: خدیجه احمدی، گرافیست: بابک آذری دهکردی، تیزر: هاجر صمدزاده
سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا ۲۱ بهمن ماه در تهران در حال برگزاری است.

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار