رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 30 May

۱۳۹۸ | سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون - Part 171

پیام معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

سیدمحمدمجتبی حسینی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن «روز ملی هنرهای نمایشی» تاکید کرد این روز، زمان سزاواری است که به ستایش رنج‌های هنر تئاتر و نکوداشت دسترنج هنرمندان آن برخیزیم. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، پیام سیدمحمدمجتبی حسینی، معاونت هنری […]



جایزه بزرگ جشنواره Socially Relevant آمریکا یه «یه‌وا» رسید

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی فیلم، فیلم سینمایی «یه‌وا» به کارگردانی آناهید آباد جایزه بزرگ ششمین دوره جشنواره Socially Relevant آمریکا را دریافت کرد. «یه‌وا» با موفقیت در این جشنواره بیست و پنجمین حضور و هشتمین جایزه بین‌المللی را در کارنامه خود ثبت کرده است. جشنواره Socially Relevant که در شهر […]


پوستر جدید «ژن خوک» منتشر شد

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ جدیدترین پوستر فیلم سینمایی «ژن خوک» ساخته سعید سهیلی که به عنوان یکی از فیلم‌های اکران نوروزی روی پرده رفته است، منتشر شد. سعید سهیلی که سابقه کارگردانی فیلم های اعتراضی پرفروشی همچون «گشت ارشاد» و «گشت ۲» را در کارنامه دارد، این بار هم […]


فیلم‌های نوروزی تا امروز چقدر فروش داشتند؟

هفت فیلم پیشگام گیشه سال ۹۸ به اضافه فیلم محسن امیریوسفی در مجموع بیش از هشت میلیارد تومان فروش داشته‌اند که از این مقدار بیش از ۶ میلیارد تومان سهم تهران و بقیه حاصل فروش در شهرستان‌ها بوده‌اند. همچنین در بین اکران‌های نوروزی «رحمان ۱۴۰۰» و «متری شیش ونیم» بیشترین میزان فروش را به خود […]


«شرقی غمگین» و پیمانی که شکسته شد

دیدن فیلم-تئاتر «شرقی غمگین» نوشته سجاد افشاریان و کارگردانی سعید زارعی که اثری عاشقانه و نوستالژیک به حساب می آید، گزینه مناسبی برای علاقه مندان به تئاتر در ایام نوروز است. علاقه مندان به تئاتر و هنرهای نمایشی می‌توانند در ایام تعطیلات نوروز به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند. فیلم تئاتر «شرقی غمگین» نوشته سجاد افشاریان و […]


حافظ و سعدی چگونه مهمان شبکه چهار شدند؟

نویسنده و سردبیر ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه چهار سیما ضمن تشریح فرآیند شکل‌گیری ایده حضور شاعرانی چون حافظ و سعدی در این برنامه، به انتقادات نسبت به این برنامه پاسخ داد. علی میرمیرانی سردبیر و نویسنده ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه چهار سیما درباره حضور بدل‌های حافظ و سعدی و چهره‌های فرهنگی و تاریخی ایران در این برنامه […]


عیدی یک میلیارد تومانی «ارشاد» برای «سینماگران» به چه کسانی رسید؟

علی قائم مقامی نایب رییس انجمن مدیران تولید و عضو هیات مدیره خانه سینما درباره کارت هدیه‌های اهدایی از ارشاد به‌عنوان عیدی به سینماگران، توضیحاتی ارائه کرد. در آخرین روزهای سال ۹۷ خبر رسید که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغی معادل یک میلیارد تومان به عنوان «عیدی» به سینماگران اختصاص داده است. مبلغی که […]


فیلم جدید تارانتینو در جشنواره فیلم کن دیده می شود

«روزی روزگاری هالیوود» جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درمی‌آید. به نقل از گاردین، فیلم جدید تارانتینو که با بازی مارگوت رابی در نقش شارون تیت ساخته شده، اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ تجربه می‌کند. ۲۱ ماه می که درست بیست و پنجمین […]


تجربه لذت‌بخش ترس در «یک مکان ساکت»

اگر قرار بود فیلمی را مثال بزنیم که صدا بازیگر اصلی آن است، به جرات می‌توان از «یک مکان ساکت» نام برد و نمونه آورد؛ فیلم بازی سکوت و صداست. فیلم‌های ترسناک همیشه کنجکاوی‌برانگیزند اما همچون درام و بیشتر نزدیک به فیلم‌های ماجراجویانه، سطوح گوناگونی دارند. سطح کیفی اغلب آثار این ژانر سینمایی، به لحاظ فرم حرفی برای گفتن […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی