رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

کارگردان فیلم «رستاخیز» از پیگیری تهیه‌کننده فیلم برای اکران رستاخیز در رسانه‌هایی مانند آمازون خبر داد. در سال گذشته با اتفاق تلخی که برای فیلم «رستاخیز» افتاد و منجر به قاچاق فیلم و نمایش غیرقانونی نسخه ناقص آن در یوتیوب شد، گمانه‌هایی درباره اکران فیلم در شبکه نمایش خانگی بالا گرفت حتی وزیر فرهنگ و […]

کارگردان فیلم «رستاخیز» از پیگیری تهیه‌کننده فیلم برای اکران رستاخیز در رسانه‌هایی مانند آمازون خبر داد.

در سال گذشته با اتفاق تلخی که برای فیلم «رستاخیز» افتاد و منجر به قاچاق فیلم و نمایش غیرقانونی نسخه ناقص آن در یوتیوب شد، گمانه‌هایی درباره اکران فیلم در شبکه نمایش خانگی بالا گرفت حتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جمع خبرنگاران از مذاکراتی با کارگردان فیلم خبر داد.

اما بعد از مدتی که همه‌چیز به جای اول خود بازگشت، بار دیگر همه‌چیز مسکوت و تکلیف فیلم کماکان در غباری از ابهام باقی ماند تا اینکه خبر از امکان اکران فیلم‌های سینمایی در سینمای آنلاین مطرح شد. طرحی که از ظرفیت جدید برای اکران فیلم‌های سینمایی خبر می‌دهد.

بنابراین احتمال اکران فیلم‌هایی که هنوز موفق به اکران در سینماها نشده‌اند در این فضای جدید بیشتر شده است به طوری که به نظر می‌رسد فیلم‌هایی که تولید آنان برای سال‌های قبل باشد و از هزینه تولید کمتری برخوردار باشند در این طرح بتوانند فیلم‌های خود را با فروش خوبی راهی نمایش در خانه‌ها کنند.

به همین جهت خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگوی کوتاهی با کارگردان فیلم «رستاخیز» نظر وی را درباره اکران فیلمش در شبکه نمایش خانگی جویا شد.

درویش ضمن اشاره به اینکه ظرفیت جدید و خوبی برای نمایش و اکران فیلم‌ها فراهم شده است، گفت: به نظرم فیلمسازان به این زودی درباره اکران فیلم خود در «سینمای آنلاین» ورود نمی‌کنند زیرا باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی برای فیلم «خروج» می‌افتد؟

اما در صحبت‌هایی که با تهیه‌کننده فیلم داشتم چندان راغب به اکران فیلم در شبکه نمایش خانگی داخلی نیست. فیلم «رستاخیز» فیلم جهانی است و به زبان‌های زنده دنیا دوبله شده است و برای همین تا آنجایی که خبر دارم تهیه‌کننده فیلم بیشتر دنبال اکران فیلم در VODهای جهانی مانند آمازون، نتفلیکس و یوتیوب است.

وی در ادامه اشاره کرد که البته شاید در ایام محرم و صَفَر طرح مناسبی برای اکران فیلم در سینماها وجود داشته باشد تا فیلم «رستاخیز» بتواند در سینماهای ایران اکران شود.

درویش با توجه به وضعیت وخیمی که برای سینماهای کشور به دلیل شیوع کرونا ایجاد شده است از مسئولین فرهنگی کشور خواست تا به وضعیت سینماگران اعم از بازیگر و سینمادار و… رسیدگی کنند. سینماهای کشور به دلیل آنکه مخاطبینش باید در فضای تجمعی باشند از اولین مراکزی بود که تعطیل شد و از آخرین مراکزی خواهد بود که باز می‌شود و بنابراین ضرر زیادی را متحمل می‌شوند.

باتوجه به صحبت‌های درویش به نظر می‌رسد که اکران فیلم «رستاخیز» در سینمای آنلاین کشور نیز اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه مسئولین سینمایی کشور چاره‌ای بیندیشند و از ظرفیت  این فیلم برای ماندن مردم در منازل و حفظ جانشان از ویروس کرونا استفاده کنند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار