رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
«سینما ماشین» با خروج استارت می خورد

حاتمی‌کیا بعد از اکران آنلاین سراغ یک تجربه جدید رفت

«سینما ماشین» از جمعه با نمایش فیلم سینمایی «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا در پارکینگ برج میلاد کار خود را آغاز خواهد کرد. در حالی این خبر در کانال رسمی جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا قرار گرفته است که توضیح بیشتری درباره‌ی آن و چگونگی قرار گرفتن خودروها و شنیدن صدای فیلم مطرح نشده است اما به نظر […]

«سینما ماشین» از جمعه با نمایش فیلم سینمایی «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا در پارکینگ برج میلاد کار خود را آغاز خواهد کرد.

در حالی این خبر در کانال رسمی جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا قرار گرفته است که توضیح بیشتری درباره‌ی آن و چگونگی قرار گرفتن خودروها و شنیدن صدای فیلم مطرح نشده است اما به نظر می‌رسد تجربه متفاوت و جدیدی برای سینمای ایران است.

البته طی چند هفته گذشته در پی شیوع کرونا در سراسر دنیا ،خبرهای در فضای مجازی منتشر می‌شد که در برخی کشورهای اروپایی چنین تجربه‌ای در حال انجام است.

براساس خبر رسمی قرار گرفته در کانال فیلم سینمایی «خروج»: «این طرح سینمایی با مشارکت سازمان هنری رسانه‌ای اوج و موسسه سینمایی نورتابان برای اولین بار در کشور با نمایش تازه ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا کلید خواهد خورد.

سینما ماشین از جمعه ۱۲ اردیبهشت به مدت یک هفته در دو سانس ۲۱ و ۲۳:۳۰ در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

این طرح تحت تدابیر بهداشتی و با مجوز و موافقت ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا انجام خواهد گرفت.

بلیت فیلم سینمایی «خروج»  در «سینما ماشین» از پنجشنبه صبح در سایت سینما تیکت به فروش خواهد رسید.

«خروج» بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا است که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و ۲۴ فروردین اکران اینترنتی شد و بیش از ۲ میلیارد تومان فروخت.

قهرمان این فیلم مزرعه‌داری است که فرامرز قریبیان نقش آن را ایفا کرده است.

حاتمی‌کیا در این فیلم همانند بسیاری دیگر از فیلم‌هایش نقدی به اتفاقات جامعه و نیز مسئولان دارد که این‌ بار از منظر خیلی منتقدان و کسانی که فیلم را دیده‌اند، واضح‌تر به نقد دولت فعلی پرداخته است تا جایی که پیش از تمام شدن ساخت فیلم خبرهایی رسیده بود مبنی براینکه محمدرضا شریفی‌نیا در «خروج» نقش حسام‌الدین آشنا مشاور رییس جمهور را بازی می‌کند. البته خود آشنا هنگام نمایش فیلم در جشنواره به پردیس ملت آمد و حتی در نشست خبری آن هم شرکت کرد؛ اما در پاسخ به اینکه آیا فکر می‌کند منظور حاتمی‌کیا در فیلم «خروج» خود او بوده است؟ گفت: منظور آقای حاتمی‌کیا من نبودم بلکه همه مشاوران منظورشان بوده است.

او همچنین تاکید کرد که حاتمی‌کیا بزرگتر از آن است که به کسی کنایه بزند.

به گفته خود حاتمی‌کیا تحقیقات این فیلم سال ۸۹ انجام شده و در واقع «خروج» از همان زمان شکل گرفته اما آنچه می‌خواست بسازد جور نمی‌شد تا این‌که به این دولت و این دوره رسیده در هر دولت دیگری هم بود همین اتفاق می‌افتاد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار