رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • سه شنبه 6 خرداد 1399 - 13:41
  • کد خبر : 48133
  • تئاتر
  • چاپ خبر : جبران خسارت‌های هنرمندان از کرونا را پیگیری می‌کنم

ندا قربانیان نویسنده و کارگردان تئاتر و رئیس انجمن نمایش استان البرز درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود و نگارش دو فیلمنامه خبر داد. ندا قربانیان نویسنده و کارگردان تئاتر و رییس انجمن نمایش استان البرز درباره آخرین فعالیت‌های خود عنوان کرد: درحال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سالن‌های تئاتر فعالیت‌های من محدود می‌شود به فعالیت‌های انجمن که یکی […]

ندا قربانیان نویسنده و کارگردان تئاتر و رئیس انجمن نمایش استان البرز درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود و نگارش دو فیلمنامه خبر داد.

ندا قربانیان نویسنده و کارگردان تئاتر و رییس انجمن نمایش استان البرز درباره آخرین فعالیت‌های خود عنوان کرد: درحال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سالن‌های تئاتر فعالیت‌های من محدود می‌شود به فعالیت‌های انجمن که یکی از این فعالیت‌ها تعامل با خانه هنرمندان کرج است برای کمک به هنرمندانی که در این شرایط متضرر شده‌اند.

وی افزود: جشنواره‌ تئاتر مجازی مانند جشنواره «تک» را برگزار کردیم و همچنین جشنواره نمایشنامه‌نویسی در دوران کرونا با موضوع آزاد که فراخوان آن به زودی منتشر می‌شود.

رییس انجمن نمایش استان البرز درباره برنامه‌ای که برای جبران ضررهایی که هنرمندان در این دوره زمانی متحمل شده‌اند درنظر گرفته اند، بیان کرد: کار اصلی را مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز انجام می‌دهند و ما یک پل ارتباطی برای معرفی هنرمندان استان البرز هستیم که گروه‌هایی که برای اجرا در اسفند و فروردین مجوز داشتند ضررهایشان جبران شود.

وی ادامه داد: انجمن نمایشی استان البرز پیگیر است تا از طریق خانه هنرمندان و شهرداری کرج و ارگان‌های دیگر بتوانیم بسته‌های معیشتی و کارت‌های هدیه برای هنرمندان متضرر فراهم کنیم تا کمی از ضررهای آن‌ها جبران شود، اما گروه‌هایی که زمان اجرای آن‌ها مشخص شده بود و نتوانستند نمایش خود را روی صحنه ببرند توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به شکل جداگانه‌ای حمایت خواهند شد.

این نمایشنامه‌نویس درباره فعالیت‌های خود در زمینه اجرای تئاتر پیش از شیوع کرونا توضیح داد: برای یک نمایش‌ که کارگردان و نویسنده آن خودم هستم یک تور اجرا در چهار شهر تبریز، مشهد، یزد و گیلان داشتیم که برنامه‌ریزی شده بود در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد این اجراها را روی صحنه ببریم که متاسفانه به دلیل بیماری کرونا این اجراها برای زمان دیگری درنظر گرفته شد.

وی افزود: نام این نمایش «اسکرین‌شات» است که شهریور ۹۸ در سالن قشقایی تئاتر شهر تهران روی صحنه رفت و به تقاضای امور استان‌ها این نمایش برای تور اجرا در شهرستان‌ها انتخاب شد.

قربانیان در پایان درباره دو فیلمنامه و یک نمایشنامه که در این روزهای کرونایی نوشته است، گفت: بازنویسی نهایی فیلمنامه‌ بلندم که «تتراکورد» نام دارد، در این روزها به پایان رسید و یک فیلمنامه کوتاه هم به نام «پس از هر کس» به تازگی نوشته‌ام. نمایشنامه‌‌ای با موضوع کرونا و به نام «ایزوله» نیز نوشته‌ام که تمرین آن را پس از رسیدن به یک وضعیت پایدار در کشور شروع خواهم کرد و هدفم حضور آن در جشنواره تئاتر مقاومت و اجرای عموم در تهران است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار