رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

ابوالفضل توکلی از ساخت مستند پرتره حمید منوچهری دوبلور پیشکسوت و بازیگر تلویزیون و سینما خبر داد. شبکه مستندسیما اقدام به ساخت مستندهایی از پیشکسوتان عرصه دوبله صداوسیما کرده و تاکنون بسیاری از بزرگان این عرصه در قالب مستندهای پرتره به مردم معرفی شده‌اند. در این مجموعه آثار که به کارگردانی ابوالفضل توکلی ساخته می‌شود، […]

ابوالفضل توکلی از ساخت مستند پرتره حمید منوچهری دوبلور پیشکسوت و بازیگر تلویزیون و سینما خبر داد.

شبکه مستندسیما اقدام به ساخت مستندهایی از پیشکسوتان عرصه دوبله صداوسیما کرده و تاکنون بسیاری از بزرگان این عرصه در قالب مستندهای پرتره به مردم معرفی شده‌اند. در این مجموعه آثار که به کارگردانی ابوالفضل توکلی ساخته می‌شود، مروری بر آثار این هنرمندان صورت گرفته و دوبله‌های آنان که برای بسیاری از مردم خاطره‌انگیز است به نمایش درمی‌آید.

ابوالفضل توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، از تولید مستند پرتره جدیدی با این سوژه درباره حمید منوچهری خبر داد و گفت: مستند «۷۸ سالگی» درباره حمید منوچهری، پیشکسوت هنر صدا و دوبله است که در زمینه بازیگری نیز فعال است؛ تصویربرداری این فیلم در نهم دی ماه ۱۳۹۸ و دقیقاً همزمان با سالروز تولد او در منزلش آغاز شد و در ۲ استودیو دوبله متفاوت که ایشان در کنار فرزندانش کار دوبله انجام می‌دادند تصویربرداری داشتیم. باید اشاره کنم که ۲ فرزند ایشان به نام‌های وحید و امیر منوچهری نیز وارد کار دوبله شدند و از مدیران دوبلاژ سینما و تلویزیون هستند.

وی با اشاره به روند تولید این مستند ۵۰ دقیقه‌ای گفت: تصویربرداری این فیلم در اسفندماه ۱۳۹۸ به پایان رسید و با انجام تدوین تولید این مستند در اردیبهشت ماه امسال تمام شد. در این فیلم اشاراتی به حضور ایشان در رادیو، دوبله تلویزیون، سینما و بازی‌های ایشان در سینما، تلویزیون و تله تئاترها داریم. همچنین اشاره‌ای به خاطرات بازی ایشان در تئاترهای لاله‌زار، نصر و پارس در کنار بزرگان دوبله آن زمان یعنی شادروان حسین عرفانی، منوچهر والی‌زاده و خانم ناظری داریم.

این کارگردان و مستندساز تصریح کرد: البته قصد داشتیم آخرین جلسه تصویربرداری ما در رادیو باشد که همزمان با اوج فراگیری ویروس کرونا شد و توانستیم تنها یک جلسه تصویربرداری در رادیو داشته باشیم.

توکلی با اشاره به سختی‌هایی که تولید این فیلم برایش داشته است، گفت: این فیلم در شرایط بسیار سختی تهیه و آماده شد چرا که در اواخر کار با بیماری کرونا مواجه شدیم و زمانی که کار را آغاز کردم دستم شکسته بود و با دست شکسته تصویربرداری را شروع کردیم. برهمین اساس باید از آقای مهدی مولایی تصویربردار مستند «۷۸ سالگی» که بنده را در آن شرایط بسیار کمک کردند تشکر کنم. البته علیرغم وجود تمام مشکلات از تهیه این فیلم کاملاً راضی هستم و خود آقای منوچهری هم که فیلم را دیدند رضایت کامل داشتند.

توکلی با گلایه از همکاری کسانی که می‌توانند او را همراهی کنند اما نکردند، گفت: بسیاری از دست اندرکاران و علاقه‌مندان به مجموعه مستندهای پرتره دوبلورها در هر جایی که من را می‌بینند اظهار لطف می‌کنند و می‌گویند چه قدر خوب است که این فیلم‌ها ساخته می‌شود و یادگاری از این عزیزان باقی می‌ماند و هنرشان که سال‌های سال زحمت را در پشت خود دارد بدین شیوه ماندگار می‌شود. با این حال بنده انتظار دارم کسانی که می‌توانند بنده را کمک کنند وارد عمل شده تا این مجموعه روند بهتری را پشت سر بگذارد. البته باید اشاره کنم که دفتر رادیو نمایش در رادیو ارگ، جناب‌ آقای افتخاری و همکارانشان در این برنامه همکاری بسیار خوبی با ما داشتند، با این حال انتظار همکاری بیشتری از دوستان روابط‌عمومی رادیو دارم همان‌طور که پیش از این در شکل‌گیری این مستندها همکاری بسیار موثری داشتند و انتظار دارم این همکاری ادامه‌دار باشد.

گفتنی است شبکه مستندسیما در باکسی ویژه در روزهای پنج‌شنبه ساعت ۲۱  فصل اول مجموعه مستندهای پیشکوستان هنر دوبله و صدا را در حال پخش دارد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار