رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

احداث پردیس سینمایی امید ادامه خواهد داشت و استانهای باقیمانده نیز مقصد پردیس سینمایی امید خواهند بود. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی در جلسه امضا تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید که با حضور فرماندار […]

احداث پردیس سینمایی امید ادامه خواهد داشت و استانهای باقیمانده نیز مقصد پردیس سینمایی امید خواهند بود.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی در جلسه امضا تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید که با حضور فرماندار خدابنده ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قیدار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در محل شهرداری قیدار برگزار شد ، عنوان کرد :

* در راستای شعار ایران ، تهران نیست ؛ حضور جدی تری در استان ها خواهیم داشت.

* احداث سینماهای جدید بویژه در شهرهای فاقد سینما ، موجب توسعه و تقویت بازار سینمای کشور خواهد شد.

* با استقبال شهرداریها برای احداث سینما در شهرهای فاقد سالن سینما مواجه هستیم و تا امروز تفام نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۲۵ شهر در ۲۵ استان کشور با ظرفیت ۸۱ سالن امضا شده است.

* پردیس سینمایی امید در راستای کلان برنامه عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداریها احداث می شود.

* تامین زمین و اجرای عملیاتی پروژه بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه با سازمان سینمایی می باشد.

* یک میلیارد و دویست میلیون تومان (۷۰۰ میلیون سازمان امور سینمایی و ۵۰۰ میلیون سازمان شهرداری ها و دهداری های کشور) از اعتبارات ملی به صورت بلاعوض برای احداث پردیس سینمایی امید پرداخت می شود.

* پردیس سینمایی امید شهرقیدار شهرستان خدابنده با ۳ سالن و پیش بینی ۳۰۰ صندلی در میدان بسیج ، بوستان لاله با محوریت شهرداری قیدار احداث خواهد شد و ۷ شهر قیدار ، کرسف ، سهرورد ، گرماب ، زرین رود ، نوبهار و سجاس شهرستان خدابنده را تحت پوشش قرار می دهد.

* شهرستان خدابنده با جمعیت ۱۷۰۰۰۰ نفر و ۱۸۰۰۰ دانش آموز و ۳۰۰۰ دانشجو ، شایستگی انتخاب برای اجرای پروژه پردیس سینمایی امید را دارد.

* در حال حاضر بیش از ۲۰۰ سالن سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۷۸ سالن سینما تحت عنوان پردیس سینمایی امید با مشارکت شهرداریها در سطح کشور در حال احداث است.

* تقویت زیرساخت های فرهنگی باعث توسعه فرهنگی مناطق و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

* احداث پردیس سینمایی امید ادامه خواهد داشت و استانهای باقیمانده نیز مقصد پردیس سینمایی امید خواهند بود.

امضای تفاهم نامه احداث ۲۵مین سینمای امید در شهر قیدار شهرستان خدابنده استان زنجان با حضور حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی بین شهرداری قیدار و سازمان سینمایی سمعی و بصری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور فرماندار شهرستان خدابنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شهردار شهر قیدار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و رئیس دفتر نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی امید کلید خورد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار