رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم کوتاه «گاو آمریکایی» به کارگردانی آسمان طوسی به سه جشنواره فیلم خارجی راه یافت و در ماه‌های پیش‌رو در آن‌ها رقابت می‌کند. به نقل از روابط عمومی فیلم، فیلم کوتاه «گاو آمریکایی» به کارگردانی و نویسندگی آسمان طوسی همزمان با اکران در ایران به سه جشنواره جهانی از جمله جشنواره بین المللی osnabrueck آلمان […]

فیلم کوتاه «گاو آمریکایی» به کارگردانی آسمان طوسی به سه جشنواره فیلم خارجی راه یافت و در ماه‌های پیش‌رو در آن‌ها رقابت می‌کند.

به نقل از روابط عمومی فیلم، فیلم کوتاه «گاو آمریکایی» به کارگردانی و نویسندگی آسمان طوسی همزمان با اکران در ایران به سه جشنواره جهانی از جمله جشنواره بین المللی osnabrueck آلمان راه یافت.

سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی osnabrueck آلمان فستیوالی ویژه کودک و نوجوان است که «گاو آمریکایی» به بخش مسابقه آن راه یافته است. این فستیوال باتوجه به شیوع کرونا در جهان امسال ۲۱ تا ۲۵ اکتبر (۳۰ مهر تا ۴ آبان) به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

رویداد بین المللی بعدی که «گاو آمریکایی» در آن پذیرفته شده بخش مسابقه بیست و سومین دوره جشنواره بین المللی olympia یونان است. این جشنواره که ویژه کودک و نوجوان است از ۲۸ نوامبر تا ۵ دسامبر (۸ تا ۱۵ آذرماه) برگزار می‌شود.
این فیلم کوتاه همچنین در جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو (iff) که از ۲۹ الی ۳۰ شهریورماه ۹۹ در شهر سانفرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود، به رقابت با دیگر آثار می‌پردازد.

همچنین چندی پیش جایزه‌ بهترین فیلم جشنواره‌ داکا (Dhuka) کشور بنگلادش به فیلم کوتاه «گاو آمریکایی» که اولین فیلم داستانی آسمان طوسی است، تعلق گرفت.

لازم به توضیح است که جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو که از سال ۲۰۰۸ آغاز به کار کرده رویدادی سالانه است که فیلم‌های سینمایی و کوتاه مستقلی از سراسر جهان را که توسط فیلمسازان ایرانی و یا درباره ایران ساخته شده‌اند، به نمایش می‌گذارد.

این جشنواره که به منظور حمایت از سینما و فرهنگ ایران در جامعه ایرانی آمریکایی منطقه سانفرانسیسکو و فراتر از آن راه اندازی شده است جایگاهی برای فیلمسازان ایرانی که در سراسر جهان زندگی می کنند نیز محسوب می شود تا در آن دیدگاه ها و استعداد های خود را از طریق رسانه هنری فیلم و سینما ارایه کنند. پروفیلم فست مسئولیت پخش بین المللی این اثر را برعهده دارد.

«گاو آمریکایی» هم اکنون در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در بسته «بازگشت کوتاه» در حال اکران است.

در خلاصه این فیلم آمده است: «پسربچه ای به اسم صاحب، مالک تنها گاومیش نر از نژاد آمریکایی در روستاست … .»

در این فیلم، علی اکبر شرهان زاده ایفای نقش کرده است.

دیگر عوامل «گاو آمریکایی» عبارتند از تهیه کننده: آسمان طوسی، مجری طرح: مجید عیدان، تهیه کننده حقوقی: انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آبادان، فیلمبردار: رضا عبیات، حامد بقاییان، تدوین: پویان شعله ور، صدابردار: حسن شبانکاره، بهشاد مطیعی، صداگذار: بهروز شهامت، آهنگساز: سهند نیک نژاد، طراح پوستر: امیرحسن نوری، تیزر: سیاوش شهابی، اصلاح رنگ و نور: سامان مجد وفایی، صداگذاری: بهروز شهامت، مدیرتولید: عماد سلمانیان، پخش بین المللی: پروفیلم فست. محصول انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر آبادان.

* «مخاطب دوست داشتنی من» در کانادا به نمایش در می‌آید

فیلم کوتاه «مخاطب دوست داشتنی من» به کارگردانی و تهیه کنندگی معصومه خزایی و نویسندگی سولماز اعتمادی در بخش رقابتی جشنواره بین اللملی Film for Peace  در شهر تورنتو کانادا به روی پرده خواهد رفت.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی فیلم، معصومه خزایی که با پنجمین تجربه فیلمسازی اش در این جشنواره حضور دارد، دانش آموخته فیلمسازی و تدوین است و تجربه کارگردانی و طراحی تئاتر را در کارنامه دارد.

حمیدرضا فراهانی، صفورا خوش طینت، میلاد مرتضوی، امید گلپایگانی، نیلوفر کریمی، اسماعیل خزایی، محمد صدرا حسینی و علی شکرزاده بازیگران این اثر هستند.

برگزیدگان این جشنواره که در این دوره به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار می شود؛ در بخش های مختلف با دریافت جوایز و تندیس در بخش های مختلف از میان  فیلم های حاضر در این دوره معرفی می شوند.

فیلم کوتاه «مخاطب دوست داشتنی من» روایت ساده ای از یک عشق در یک نگاه است که با پیچیدگی هایی غیر منتظره مواجه می شود.

عوامل فیلم عبارتند از : مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان : نگار پناهی ،منشی صحنه : گل کوشان ،مدیر تولید : مهدی شیردل ،دستیار تهیه و تولید : مریم اصغری ،مجری طرح : امارد فیلم ،مدیر فیلمبرداری عاطف امیری دستیار یک ستار گودرزی ، دستیاران نور:آرا بگذر، مهدی رمضانی،صدابردار: جواد جهانگیری ،طراح لباس و صحنه : معصومه خزائی ،طراح گریم:سامان مه آبادی مجری گریم مهدیه یزدانی ،تدوین : کاووس آقایی ،دستیار لباس : زهرا گلپایگانی ،عکاس امیرحسین ازندریان ملایری،روابط عمومی:مریم رودبارانی.

جشنواره Film for Peaceبرای دومین سال است که در کانادا با هدف معرفی فیلم ها با ایده های نو برگزار می شود.

منبع : فارس

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار