رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم سینمایی «درخت خاموش» به کارگردانی «فیصل سویسال» تولید مشترک بنیاد سینمایی فارابی موفق به کسب دو جایزه از جشنواره آدانای ترکیه شد. فیلم سینمایی درخت خاموش به‌کارگردانی فیصل سویسال تولید مشترک شرکت بالکن ترکیه و بنیاد سینمایی فارابی در بخش ملی و رقابتی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم آدانا در ترکیه به نمایش درآمد. سِردار اورچین برای بازی […]

فیلم سینمایی «درخت خاموش» به کارگردانی «فیصل سویسال» تولید مشترک بنیاد سینمایی فارابی موفق به کسب دو جایزه از جشنواره آدانای ترکیه شد.

فیلم سینمایی درخت خاموش به‌کارگردانی فیصل سویسال تولید مشترک شرکت بالکن ترکیه و بنیاد سینمایی فارابی در بخش ملی و رقابتی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم آدانا در ترکیه به نمایش درآمد.

سِردار اورچین برای بازی در این فیلم توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به طور مشترک با اونوربرک اسلان اوغلو (برای فیلم پلازا) به دست بیاورد. همچنین پیام آزادی برای این فیلم برنده جایزه بهترین موسیقی متن از این جشنواره شد.

به گفته فیصل سویسال، داستان و فیلمنامه درخت خاموش (با نام قبلی درخت گردو) از ادبیات و برخی رویدادهای تاریخی تاثیرگذار بر جامعه ترکیه الهام گرفته شده است. موضوع اصلی درخت خاموش برگرفته از کتاب پرنده تک‌بال به قلم یاشار کمال است و ماجرای فیلم و اتفاقات اصلی حول یک درخت گردو می‌گذرد. فیلم به نوعی نماد و سمبل فیلم بوده و از نماد درخت انجیر در نمایشنامه «تا ساختن یک مرد» اثر نویسنده فقید «نجیب فاضل کیساکورک» هم در این فیلم استفاده شده است.

درخت خاموش که محصول مشترک ایران و ترکیه است و علی نوری اسکویی و مصطفی خرقه‌پوش تهیه‌کنندگی و تدوین آن را برعهده داشته‌اند، در جشنواره بین‌المللی فیلم کن به دلیل ویروس فراگیر کرونا به صورت آنلاین به نمایش درآمد و در جشنواره پرتقال طلایی، جشنواره فیلم استانبول و جشنواره فیلم مسکو هم اکران شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار