رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و در قالب شیوه‌نامه‌ی حمایت از تولیدات استانی، تاکنون ۱۴۱ طرح مستند به این «مرکز» ارسال شده و ۱۵ قرارداد تولید با مستندسازان شهرستانی منعقد شده است. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند […]

با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و در قالب شیوه‌نامه‌ی حمایت از تولیدات استانی، تاکنون ۱۴۱ طرح مستند به این «مرکز» ارسال شده و ۱۵ قرارداد تولید با مستندسازان شهرستانی منعقد شده است.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، براساس شیوه‌نامه‌ای که سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از تولیدات استانی درنظر گرفته است، مستندهای بلند، نیمه‌بلند و کوتاه با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و اداره کل ارشاد استان‌ها تولید می‌شوند.

سیاست مرکز گسترش در این بخش، مبنی بر حمایت از تولیدات مستند در سراسر کشور با موضوعات مرتبط با استان و در نظر گرفتن کشش و جذابیت منطقه‌ای است.

طرح‌های مستند توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه جمع‌آوری شده و طی نامه‌ای رسمی به مرکز گسترش اعلام می‌شوند. البته در این شیوه‌نامه آمده است که در صورت تشکیل خانه مستند در استان مربوطه، پیشنهاد می‌شود طرح‌ها توسط خانه مستند جمع‌آوری و به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آن استان ارسال گردد. این طرح‌ها پس از ارسال به مرکز گسترش در شورایی با حضور سه فیلمساز برجسته‌ی سینمای مستند، معاون مستند و مدیر تحقیقات و پژوهش مرکز بررسی می‌شوند.

از زمان شکل‌گیری و اجرای این شیوه‌نامه تاکنون ۱۴۱ طرح مستند از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به مرکز گسترش ارسال شده است که ۱۵ طرح منجر به امضای قرارداد شده و ۱۵ طرح نیز مشروط شده‌اند. ۱۱۱ طرح هم در مرحله بازخوانی و تکمیل برای ارائه به شورای بررسی طرح‌ها در مرکز هستند.

«پسر کوهستان» احسان کمرخانی، «بخاطر خاطره» وحید اسلامی، «طلا، نقره، مس» علیرضا زارعی، «امیر» محمدرضا کیوانفر، «از ترمنتیکا تا قم» زهرا سلیمی، «تاکسی» بلال الفت، «کاکل» هادی ثابت شوکت‌آبادی، «گل نشین» رضا اکبریان گالشکلایی، «کر» محسن بختیار، «نانی از دود» سلیمان رحیمی، «قهوه‌خانه‌ی خران» مریم فرهمند، «داستان یک شهر» سیدحسین صافی، «عشق را زیر باران باید جست» الله‌کرم رضایی‌زاده، «گلنار مامایی لرستانی» ناصر ناصرپور، «روز و روزگاری عشق کارگردان» علی شیدایی‌فر، ۱۵ طرح مستند تایید شده و به مرحله عقد قرارداد رسیده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هستند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار