رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

جوانه ها دوشنبه ۲۴ آذرماه، به بررسی تاریخچه سینما در ایران می پردازد. در این برنامه به ورود نخستین دستگاه سینماتوگراف به ایران در سال ۱۲۷۹ هجری خورشیدی توسط مظفرالدین شاه به عنوان سر آغازی برای سینمای ایران، پخش نخستین فیلم صدادار فارسی، فیلم دختر لر که در سال ۱۳۱۲ خورشیدی توسط اردشیر ایرانی ساخته […]

جوانه ها دوشنبه ۲۴ آذرماه، به بررسی تاریخچه سینما در ایران می پردازد.

در این برنامه به ورود نخستین دستگاه سینماتوگراف به ایران در سال ۱۲۷۹ هجری خورشیدی توسط مظفرالدین شاه به عنوان سر آغازی برای سینمای ایران، پخش نخستین فیلم صدادار فارسی، فیلم دختر لر که در سال ۱۳۱۲ خورشیدی توسط اردشیر ایرانی ساخته شد و نخستین سالن سینمای ایران در سال ۱۲۷۹ (۵ سال پس از اختراع جهانی آن توسط برادران لومیر) با نام «سینما سولی» که توسط کاتولیک‌ها در شهر تبریز تأسیس شده بود، اشاره می شود.
رادیو فرهنگ در برنامه جوانه ها تلاش دارد در بخش شکوفه باران راهکارهایی برای جلوگیری و رفع اثرات منفی تکنولوژی بر زندگی را برای شنوندگان معرفی کند و به همین منظور با «زهرا سوری» همراه می شود.
در معرفی مشاهیر همراه با زهرا کریمی این هفته افسانه شعبان نژاد شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان معرفی می شود،وی نزدیک به ۱۳۰ اثر از جمله؛ شعر، قصه و رمان به چاپ رسانده است که حدود ۴۰ اثر توانسته اند جوایزی از جشنواره های مختلف هنری و ادبی دریافت کنند. وی مدتی به عنوان سردبیر برنامه “خردسالان” و “بچه هاى انقلاب” در رادیو فعالیت نمود. سردبیرى مجلات رشد نوآموز و رشد دانش آموز و عضویت در شوراى شعر کیهان بچه ها از جمله مسئولیت هاى او بوده است.
معرفی کتاب «آرزوی سوم» نوشته «مصطفی خرامان» یکی دیگر از بخش های برنامه « جوانه ها» است که نیکا نعمتی اجرای آن را برعهده دارد.
داستان این کتاب قصه سه خواهر که در خانه تنها هستند و یک بازی آرزوها راه می اندازند بلافاصله به شما این احساس را می‌دهد که نویسنده دلش خواسته از چارچوب روابط منطقی دنیا بیرون برود و در خانه را به روی اتفاقات عجیب باز کند!
حالا این که این اتفاقات عجیب تا کجا حق داشته اند که به درون کتاب بیایند و در شخصیت این سه دختر و نگاه‌شان به آینده اثر گذار باشند، چیزی است که فقط دختر ششم ابتدایی به بالا که کتاب را خواهد خواند، خواهد فهمید!
در بخش آموزش آشپزی این برنامه الینا کیان این هفته « سوپ تره فرنگی» را آموزش می دهد و در بخش معرفی بازی ها نیز شنوندگان با بازی محلی«یزله »آشنا می شوندو در بخش گردشگری از طریق امواج رادیویی به پل ورسک سفر می کنند.
گفتنی است بیان اهمیت و ویژگی های زبان فارسی موضوع بخش «من می‌توانم» برنامه «جوانه ها» است.
در بخش موسیقی و آواز که «دانیال دلداری» آن را کارشناسی می کند با بیانی ساده گام به گام شنوندگان با الفبای موسیقی و آواز آشنا می شوند و این هفته نیز ادامه ی آواز ابو عطا درآمد این آواز معرفی می شود.
برنامه «جوانه ها» به تهیه کنندگی «مریم قاسمی» دوشنبه هر هفته ساعت ۱۴:۳۰ روی موج‌اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

منبع: هنرصدا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار