رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
یادداشتهای جشنواره چهاردهم سینماحقیقت (2)

«آناهید» روایت صلح

به گزارش سینماخانه؛  مستند «آناهید» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمیدرضا علیپور کاری از شبکه الکوثر است که روایتی جذاب از حُسن همزیستی و پیروان ادیان مختلف در روستای خویگان علیا است. با مهاجرت ارمانه از روستای خویگان علیا «آناهید» تنها زن مسیحی ساکن این روستا است که همراه با برادرش سال ها است علاوه بر […]

به گزارش سینماخانه؛  مستند «آناهید» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمیدرضا علیپور کاری از شبکه الکوثر است که روایتی جذاب از حُسن همزیستی و پیروان ادیان مختلف در روستای خویگان علیا است.

با مهاجرت ارمانه از روستای خویگان علیا «آناهید» تنها زن مسیحی ساکن این روستا است که همراه با برادرش سال ها است علاوه بر زندگی در روستا از کلیسای قدیمی روستا هم نگهداری می‌کنند.

روابط صمیمانه آناهید با ساکنان مسلمان روستا و همراهی آن ها با یکدیگر دستمایه ساخت این مستند شده است. انرژی مثبت این مستند در یک کلام حال مخاطب خود را خوب می کند. در زمانه ای که افراط گریان مذهبی دست به هر خشونتی در جهان می زنند؛ روایت صلح و همزیستی مسالمت آمیز ادیان در این روستای ایرانی به واقع باعث شیرین شدن کام مخاطب خود می شود.

«آناهید» به ما یادآوری می کند که همزیستی مسالمت آمیز انسان ها فارغ از هر تفکر و عقیده ای تا چه اندازه می تواند شیرین و باعث آرامش باشد.

فیلم مستند «آناهید» با تصاویر جذاب و داستان ساده و صمیمی خود می تواند یکی از بخت های جشنواره سینماحقیقت امسال باشد.

دیگر عوامل فیلم مستند آناهید عبارتند از: صدابردار: سارا نظر آبادی، دستیار تصویربردار: مرتضی قانونی، دستیار کارگردان: پرویز زیدی و دستیار تولید: وحید علیپور.

«آناهید» روز جهارشنبه ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۹ در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به صورت آنلاین نمایش داده شد.

سینماخانه / ا.ش شهابی

 

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار