رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 8 May
یادداشتهای جشنواره چهاردهم سینماحقیقت (6)

«کامیون آبی»؛ راوی رنج های بلوچستان

مستند «کامیون آبی» هادی آفریده آماده نمایش شد. به گزارش سینماخانه؛ مستند «کامیون آبی» به تهیه کنندگی و کارگردانی هادی آفریده از رنج های خشکسالی بلوچستان و نجابت مردم این سرزمین سخن می گورید. فیلمساز می کوشد سختی های خشکسالی و بحران کم آبی مردم محروم خطه پهناور استان سیستان و بلوچستان را نشان دهد […]

مستند «کامیون آبی» هادی آفریده آماده نمایش شد.

به گزارش سینماخانه؛ مستند «کامیون آبی» به تهیه کنندگی و کارگردانی هادی آفریده از رنج های خشکسالی بلوچستان و نجابت مردم این سرزمین سخن می گورید. فیلمساز می کوشد سختی های خشکسالی و بحران کم آبی مردم محروم خطه پهناور استان سیستان و بلوچستان را نشان دهد و در عین حال می کوشد با نشان دادن زیبایی های طبیعت این استان که عمدتا مربوط به بخش های سواحل مکران می باشد؛ ظرفیت ها و پتانسیل موجود در این خطه پهناور را یادآور شود.

فیلمساز در مستند کوتاه ۲۷ دقیقه ای خود ابتدا از بحران کم آبی سخن می گوید و به ناگاه به سراغ گاندوها رفته و در بخش زیادی از مستند به این موضوع می پردازد. در نهایت در دقایق پایانی دوباره به سراغ روایت های راننده کامیون آبی خود بر می گردد. این پرش روایی باعث می شود که نقطه پرگار مستند را نتوان به درستی مشخص کرد. چه بهتر می بود که فیلمساز بر روی یکی از سوژه های کم آبی و یا گاندوها تمرکز می کرد. با این حال می توان گفت فیلمساز در نشان دادن مهر مردم بلوچستان در مقابل خشونت اقلیم منطقه موفق بوده است.

دیگر عوامل تولید این مستند عبارتند از: فیلم‌بردار: رضا تیموری، تدوین‌گر: بابک بهرام بیگی، صدابردار: مهردادعباسپور، طراحی صدا: مهرشاد ملکوتی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: روشنک اهرابی، دستیار فیلمبردار: سهیل صباحی، موسیقی: انتخابی (حمیدرضا آفریده)

مستند کوتاه «کامیون آبی» روز شنبه ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۹ در چهاردهمین جشنواره بین ‌المللی «سینماحقیقت» به صورت آنلاین نمایش داده شد.

سینماخانه / ا.ش شهابی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار