رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
کارگردان مستند «ایساتیس»:

با جشنواره «سینماحقیقت» به ایران سفر می کنیم

کارگردان مستند «ایساتیس» معتقد است برگزاری «حقیقت آنلاین» فرصتی برای گشت و گذاری مجازی در ایران و دیدن مسائل مردم در مناطق مختلف است. به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت»، علیرضا دهقان کارگردان مستند «ایساتیس» که در بخش فیلم‌های بلند چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» حضور دارد از مضمون این […]

کارگردان مستند «ایساتیس» معتقد است برگزاری «حقیقت آنلاین» فرصتی برای گشت و گذاری مجازی در ایران و دیدن مسائل مردم در مناطق مختلف است.
به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت»، علیرضا دهقان کارگردان مستند «ایساتیس» که در بخش فیلم‌های بلند چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» حضور دارد از مضمون این فیلم گفت: «ایساتیس» روایت مردمی است که از نیستی به هستی رسیدند. این اثر روایت اندیشه‌های نو در رانش آب، منزلت حقیقی آب، گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز ادیان و میراث ایران است و شهری را روایت می‌کند که که مثل نگین سال‌هاست که در دل کویر ایران می‌درخشد. «ایساتیس» چهار عنصر حیات آب، باد، خاک و آتش را روایت می‌کند و از هم‌زیستی مسالمت‌آمیز انسان با طبیعت می‌گوید.

وی ادامه داد: خوشحالم امسال جشنواره «سینما حقیقت» برپاست و این امکان فراهم شد که در سامانه‌ها مخاطبان بیشتری بتوانند فیلم‌ها را ببینند.‌ شاید کیفیت فیلم‌ها به اندازه پرده سینما نباشد اما مخاطبان بیشتری می‌توانند جشنواره را دنبال کنند، از سینمای ایران لذت ببرند و در این روزها که همه باید درخانه بمانیم و قرنطینه را رعایت کنیم، بتوانیم از طریق جشنواره سفر مجازی به اقصا نقاط ایران داشته باشیم تا موضوعات مختلفی که رخ داده و توسط دوربین مستندسازان ضبط شده را دنبال کنیم.

چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۲۵ آذر تا دوم دی ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، در حال برگزاری است.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار