رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

عربستان سعودی روز پیش فیلم «دختر دریا» ساخته شهد امین را برای حضور در رقابت اسکار نود و سوم معرفی کرد. به نقل از اسوشیتدپرس، جدیدترین فیلمی که به اسکار معرفی شده «دختر دریا» ساخته شهد امین به نمایندگی از کشور عربستان سعودی است. منتقدان از این فیلم به عنوان اثری یاد کرده‌اند که از […]

عربستان سعودی روز پیش فیلم «دختر دریا» ساخته شهد امین را برای حضور در رقابت اسکار نود و سوم معرفی کرد.

به نقل از اسوشیتدپرس، جدیدترین فیلمی که به اسکار معرفی شده «دختر دریا» ساخته شهد امین به نمایندگی از کشور عربستان سعودی است.

منتقدان از این فیلم به عنوان اثری یاد کرده‌اند که از طریق داستانی جادویی-واقع‌گرایانه به بررسی تغییر نقش زنان در جامعه می‌پردازد.

هرچند مهلت ارسال نمایندگان کشورها برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نود و سوم به پایان رسیده است اما به نظر می‌رسد اسکار هنوز دارد چند مدعی جدید را در آخرین لحظه‌ها می‌پذیرد.

این فیلم را شهد امین نوشته و کارگردانی کرده است و داستان آن درباره یک دختر نوجوان پناهنده است که نمی‌خواهد توسط مردم روستایش به عنوان قربانی به موجودات دریایی مرموز تقدیم شود.

«دختر دریا» ۷۴ دقیقه‌ای است و سال ۲۰۱۹ ساخته شده و نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمده است.

از دیگر فیلم‌های عربی که امسال در رقابت اسکار حضور دارند «تو در ۲۰ سالگی خواهی مرد» از سودان، «۲۲ متر» از اردن، «غزه عشق من» از فلسطین، «هلیوپلیس» از الجزیره، «مردی که پوستش را فروخت» از تونس و «کلیدهای شکسته» از لبنان هستند.

تاکنون ۹۱ کشور وارد فهرست رقبای اسکار بین‌المللی ۲۰۲۱ شده‌اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار