رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
یادداشتهای جشنواره چهاردهم سینماحقیقت (16)

کوبریک از نگاه کوبریک

فیلم خط سیرش را از یک نوار صوتی وام می گیرد تا در ترکیب با تصاویر، پرسونایی از یک کارگردان فقید شهیر چون استنلی کوبریک را به نمایش گذارد. صوتی که حاصل تنها گفتگوی این فیلمساز ارزشمند در تمام دوران کاری اش محسوب می شود و نگاه خاص و متفاوت او را به هر پدیده […]

فیلم خط سیرش را از یک نوار صوتی وام می گیرد تا در ترکیب با تصاویر، پرسونایی از یک کارگردان فقید شهیر چون استنلی کوبریک را به نمایش گذارد. صوتی که حاصل تنها گفتگوی این فیلمساز ارزشمند در تمام دوران کاری اش محسوب می شود و نگاه خاص و متفاوت او را به هر پدیده ای چه در کار و چه زندگی ترسیم می کند و حاوی نکاتی ارزشمند از شیوه های فکری و فلسفی اوست که می تواند برای هر مخاطب علاقمند به سینمایی جالب توجه جلوه نماید.

فیلم نقطه قوت اش را از سوژه و به عبارت صحیح تر از نوع پرداخت سوژه می گیرد ولی عدم توازن و تناسب در ارائه اطلاعات که می توانست با یک زیبایی شناسی و ترتیب و توالی مناسب به حوصله تماشاگر در دنبال کردن موضوعات مطروحه کمک شایان تری نماید از جمله نقدهایی است که بر پیکره اثر وارد است. با این حال در شکل فعلی نیز با اثری جالب توجه درباره یکی از مشاهیر سینمای جهان روبه رو هستیم؛ علی الخصوص آنکه خود کوبریک روایتگر خودش باشد.

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار