رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

حمیدرضا آذرنگ با نخستین فیلم بلند سینمایی خود «روزی روزگاری آبادان» به تهیه‌کنندگی علی اوجی و عبدالله اسکندری در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور یافته است. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر، آذرنگ که پیش‌تر او را در مقام نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما […]

حمیدرضا آذرنگ با نخستین فیلم بلند سینمایی خود «روزی روزگاری آبادان» به تهیه‌کنندگی علی اوجی و عبدالله اسکندری در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور یافته است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر، آذرنگ که پیش‌تر او را در مقام نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما می‌شناختیم، امسال و در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر، با فیلم «روزی روزگاری آبادان» در مقام کارگردان حضور دارد. او سال ۱۳۸۴ نمایشنامه‌ای با همین عنوان را در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه برد و مورد تقدیر قرار گرفت.
آذرنگ فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد و در طی این سال‌ها برای بازیگری، کارگردانی و نویسندگی پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر دریافت کرده و در جشنواره‌های داخلی و خارجی نیز نامزد دریافت جایزه بوده است.


او نخستین بار با حضور در فیلم «شوخی‌های خدا» وارد عرصه تصویر شد، پس از آن در «نیمه گمشده»،«بیداری رویاها»،«در امتداد شهر»،« ملکه»،«آسمان زرد کم عمق»،«قاتل اهلی»،« بیست و یک روز بعد»،« آباجان»،« تنگه ابوقریب»،«پیلوت»،« غلامرضا تختی» و بسیاری آثار دیگر  در مقام بازیگر به ایفای نقش پرداخت.
علاوه بر این آذرنگ در مجموعه‌های تلویزیونی و نمایش خانگی نیز بازی کرد و در آثاری چون «چرخ و فلک»،«جاده قدیم»،« نون خ»،«شهرزاد»،« شاهگوش»،« دندون طلا»،« نهنگ آبی» به هنرنمایی پرداخت.
اما او سال ۹۹ را به گونه‌ای دیگر در کارنامه خود رقم زد و این بار در قامت کارگردان نخستین فیلم بلند سینمایی خود را بر اساس نوشته خود «روزی روزگاری آبادان» کار کرد.  قصه این فیلم در آبادان، سال ۱۳۸۱ می‌گذرد و در خلاصه داستان آن آمده است: خانواده پنج نفری مصیب چرخیده در آخرین روز سال مشغول خرید شب عید هستند، اما به دلیل حال بد مصیب که ناشی از گرفتاری‌اش به مواد مخدر است کشمکشی میان آن‌ها در می‌گیرد و در اوج تلاش خیری مادر خانواده برای به آرامش رساندن خانواده به ناگاه اتفاقی غیرمنتظره همه آن‌ها را غافلگیر می‌کند  و …

عوامل سازنده فیلم «روزی روزگاری آبادان» عبارتند از:
کارگردان: حمیدرضا آذرنگ، تهیه کنندگان : عبدالله اسکندری ، علی اوجی ، فیلمنامه نویس: حمیدرضا آذرنگ، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، چهرهپرداز: عبدالله اسکندری، طراح صحنه و لباس: سهیل دانش اشراقی، طراح لباس: سهیل دانش اشراقی، تدوین: سپیده عبدالوهاب، صدابردار: بابک بنی اردلان، صداگذار: بهمن بنی اردلان، موسیقی: حسام ناصری ، جلوه های ویژه میدانی: علیرضا موسوی، جلوه های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی، منشی صحنه : ساناز هرندی ، برنامه ریز : حمید شوریده ، عکاس: سارا ایوانی، مدیر روابط عمومی: سپیده حیدرآبادی.

بازیگران: فاطمه معتمد آریا. محسن تنابنده. الهام شفیعی. هیراد آذرنگ.سهیل جمالی . امیرحسین ابراهیمی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار