رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • دوشنبه 22 دی 1399 - 16:46
  • کد خبر : 58802
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «صوراسرافیل» نمایشی متفاوت که در راه است

بهنام زینعلی در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه خبر ازکارگردانی نمایشی متفاوت با نام  «صوراسرافیل» داد و به شرح این نمایش پرداخت و افزود: این اثر در قالب یک فضای رئالیسم مدرن یا سورئال به معرفی زیر لایه های انسانی بشر در شرایط متفاوت می پردازد. قصه روان نمایش که اصلی ترین شاخصه این اثر است […]

بهنام زینعلی در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه خبر ازکارگردانی نمایشی متفاوت با نام  «صوراسرافیل» داد و به شرح این نمایش پرداخت و افزود: این اثر در قالب یک فضای رئالیسم مدرن یا سورئال به معرفی زیر لایه های انسانی بشر در شرایط متفاوت می پردازد. قصه روان نمایش که اصلی ترین شاخصه این اثر است در یک شهر کوچک مرزی اتفاق می افتد و زمان آن یک برهه تاریخی در یک جنگ سخت است و بیانگر تاثیرات روانی این جنگ بر زندگی و رفتار آدم های این شهر کوچک مرزی می باشد. آدم هایی که با آمدن پسربچه خردسالی روند زندگی و آینده شان دستخوش تحولات و اتفاقات عجیبی می شود.

وی در ادامه از روند جذب بازیگر گفت و ادامه داد:در آبان ماه ۱۳۹۹ فراخوان جذب بازیگران نمایش در رسانه ها و کانال های مختلف هنری منتشر شد و پس از سپری شدن سه مرحله بررسی از بین حدود ۲۶۰ فیلم ارسالی، تیم شش نفره بازیگران نمایش تکمیل شد و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی از ابتدای دی ماه به طور رسمی تمرینات این نمایش آغاز شد و همسو با انتخاب بازیگران روند تکمیل طراحان نمایش هم پیش رفت و مذاکرات اولیه با برجسته ترین هنرمندان بخش های مختلف صحنه، لباس، موسیقی، گریم و مهندسی صدا انجام شد که از میان این هنرمندان می توان به چهره های شاخصی همچون عباس بلوندی، شهاب شریفی، بهنود یخچالی، آیدین الفت، محسن دارسنج، نوید فرح مرزی را نام برد که تا روزهای آتی اسامی قطعی و نهایی تیم طراحان نمایش از بین اسامی نامبرده، اعلام خواهد شد و همچنین پیام احمدی کاشانی مدیررسانه ای، محمدعلی اسدی راد مدیر تیم عکاسی و المیرا کچیان بعنوان دستیارکارگردان و برنامه ریز، بنده را همراهی خواهند کرد.

زینعلی از زمان تقریبی اجرای نمایش به سخن آورد و افزود: زمان تقریبی اجراها در صورت مهیا شدن شرایط و بازگشایی مجدد سالن ها از تیرماه ۱۴۰۰ به روی صحنه خواهد رفت و پردیس تئاتر شهرزاد اولویت و انتخاب اصلی گروه است.

طراح و کارگردان این نمایش در مورد مشکلاتی که کرونا بر زندگی هنری هنرمندان و  روند تولید نمایش گذاشته است گفت و افزود: ما با یک پاندمی عجیبی روبرو شدیم که اصلا فکرش را هم نمی کردیم که در طول زندگیمان رخ بدهد. یک اتفاق تلخ که توانست سوسوی کوچک چراغ تئاتر و هنر را خاموش کند و در عین ناباوری نه تنها متحمل ضررهای غیرقابل جبرانی شدیم بلکه شاهد این بودیم که همکاران و هنرمندان تئاتری زیادی ناچار شدند برای امرار معاش سراغ کارها و شغل های دیگری بروند که در آنها تخصص نداشتند و در شان آنها نبود. کرونا باعث شد پروژه قبلی من که قرار بود در آن شبنم قلی خانی و سروش جمشیدی ایفای نقش کنند کنسل شد و حتی پس از تعاملات بسیار هم باز نتوانستیم آن پروژه را تولید کنیم و در نهایت در همان ابتدای راه تولید آن متوقف شد و همه متضرر شدیم. درحال حاضر امیدوارم شرایط به سمتی برود تا گروه ها مجدد لذت حضور پرشور مخاطبان  را در سالن ها احساس کنند و خستگی این وقفه ی طولانی و نحس از تنشان بیرون رود.

بهنام زینعلی فارق التحصیل ادبیات نمایشی از دانشکده هنرومعماری تهران است که از سال ۱۳۷۹ فعالیت های حرفه ای خود را در نویسنده، طراح و کارگردان تئاتر و تلویزیون آغاز کرد،وی کارگردان آثاری چون نمایش: ″مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش″ نوشته آتیلا پسیانی با بازی ترلان پروانه. وحید خراطها ،نمایش ″خواستگاری″ نوشته انتوان چخوف با بازی بهنوش بختیاری، رابعه اسکویی،نمایش ″تفحص اندر مسائل زناشویی″ نوشته بهنام زینعلی و بازی شراره رخام، امین مومنی پور، علی برقی، بنیامین مظفری ، همچنین جوایز مختلف جشنواره های گونانگون تئاتر و عضویت در هیات داوران و ستاد برگزاری جشنواره های مختلف را در کارنامه هنری خود دارد.

در نمایش « صوراسرافیل » که به قلم توانمند سیاوش پاکراه به نگارش درآمده است و فربد احمدی، عادل دولتشاهی، محمد اشکانمهر، المیرا کچیان، نگین راک و زهره محمودی ایفای نقش می کنند.

سینماخانه / خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار