رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

کارگردان فیلم «طبقه یک و نیم» که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد معتقد است در شرایط فعلی سینما باید به فیلم‌های کمدی توجه بیشتری شود. نوید اسماعیلی کارگردان فیلم «طبقه یک و نیم» که در میان ۶۲ فیلم حائز شرایط در بخش سودای سیمرغ سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر است، درباره داستان […]

کارگردان فیلم «طبقه یک و نیم» که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد معتقد است در شرایط فعلی سینما باید به فیلم‌های کمدی توجه بیشتری شود.

نوید اسماعیلی کارگردان فیلم «طبقه یک و نیم» که در میان ۶۲ فیلم حائز شرایط در بخش سودای سیمرغ سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر است، درباره داستان کمدی این فیلم گفت: فیلم «طبقه یک و نیم» یک کمدی اجتماعی است که حسین نمازی آن را نوشته و وحید اسماعیلی نیز آن را بازنویسی کرده است. این کار طنز موقعیت است و به جای دیالوگ‌های طنز ما از ظرفیت زبان بدن بازیگران برای ایجاد لحظات کمدی استفاده کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: داستان فیلم با یک اتفاق ساده شروع می شود اما رفته رفته همین یک اتفاق ساده مانند سرطان بزرگ و به یک فاجعه تبدیل می‌شود.

اسماعلی درباره اقبال کمتر داوران جشنواره ملی فیلم فجر به فیلم‌های کمدی توضیح داد: نظر من این است که فیلم‌های کمدی مخصوصا در این شرایط ناخوشایند باید دیده شوند چون نیاز مخاطب امروز سینما، کمدی است. از طرفی زحمت و تلاشی که برای ساخت یک فیلم کمدی کشیده می شود اگر بیشتر از ژانرهای دیگر نباشد واقعا کمتر هم نیست. اهالی سینما می دانند که خنداندن مردم آن هم در این شرایط کار آسانی نیست و باید به آن اهمیت داد.

این کارگردان سینما که به عنوان کارگردان‌ فیلم اولی در این دوره از جشنواره ملی فیلم فجر حاضر است، درباره همکاری با مهدی هاشمی و امیرمحمد متقیان به عنوان بازیگران این فیلم تصریح کرد: مهدی هاشمی به عنوان یک استاد تمام بازیگری در کار ما حاضر شده بود و من به عنوان کارگردان این فیلم خیلی خرسند بودم که توانستیم از تجربیات و حضور متفاوت او در این فیلم استفاده کنیم. برای انتخاب امیرمحمد متقیان هم شخصا خیلی فکر کردم تا با قرار دادن او در یک نقش متفاوت هم آسیبی به شهرتش وارد نشود و هم اینکه با یک چهره جدید و کاراکتر جدید وارد سینما شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر در شرایط سخت و دشوار فعلی به عنوان یک رویداد ملی دارای ارزش است، عنوان کرد: من اعتقاد دارم که اگر جشنواره فجر در زمان مقرر و همیشگی خود برگزار نمی‌شد یا به طور کامل نادیده گرفته می‌شد، ما به نوعی تاریخ و سابقه این جشنواره را دچار خدشه می کردیم و دست در تاریخ می‌بردیم. خوشحالم این اتفاق رقم خورد و علاوه بر برگزاری، داورانی از جنس سینما امسال فیلم‌ها را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

اسماعیلی در پایان درباره شرایط متفاوت تولید فیلم‌ها در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بیان کرد: قطعا کرونا کار تولید را سخت کرده بود و نمی‌شود سختی آن را نادیده گرفت. واقعا در پشت صحنه فیلم‌ ما فضا کاملا مانند یک فضای خانوادگی بود که همه مراقب و نگران یکدیگر بودند و با رعایت نکات کامل بهداشتی و پروتکل‌ها سر صحنه حاضر می‌شدند. سعیده حمیدی مدیر تولید فیلم خیلی در این زمینه تلاش کرد که این کار به نحو احسنت جلو برود و ما بتوانیم فیلم را به سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر برسانیم.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمدمهدی طباطبایی‌نژاد ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار