رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستند «در جست‌وجوی خانه خورشید» به کارگردانی مهدی باقری از یکشنبه پنجم بهمن ماه در سینماهای هنروتجربه به نمایش در می‌آید. مستند «در جست‌وجوی خانه خورشید» به کارگردانی مهدی باقری قرار بود از ۱۴ مهر ماه اکران خود را در سینماهای هنروتجربه آغازکند اما به دلیل تعطیلی سینماها در پی اوج گیری کرونا این امر […]

مستند «در جست‌وجوی خانه خورشید» به کارگردانی مهدی باقری از یکشنبه پنجم بهمن ماه در سینماهای هنروتجربه به نمایش در می‌آید.

مستند «در جست‌وجوی خانه خورشید» به کارگردانی مهدی باقری قرار بود از ۱۴ مهر ماه اکران خود را در سینماهای هنروتجربه آغازکند اما به دلیل تعطیلی سینماها در پی اوج گیری کرونا این امر میسر نشد. این مستند از فردا پنجم بهمن ماه اکران خود را در سینماهای هنروتجربه آغاز می‌کند.اولین سانس نمایش «درجست‌وجوی خانه خورشید» ساعت ۱۸ یکشنبه پنجم بهمن در خانه هنرمندان است.

مهدی باقری در خلاصه روایت مستند «در جست‌جوی خانه خورشید» می‌نویسد:«سال ۱۳۶۴ چند روز بعد از سالگرد تولدم به همراه پدر راهی بازار بودیم که در صد متری میدان شمس‌العماره بمبی که داخل پیکانی جاسازی شده بود، منفجر شد ولی به من چهارساله آسیبی نرسید. از آن تاریخ سی و یک سال گذشته است و این بار برای ساخت مستندی از این خیابان مصادف با همان تاریخ به ناصرخسرو بازگشته‌ام. انگار این خیابان مرا زنده نگه داشته است تا سی سال بعد به سراغش بیایم و زندگی‌اش را بازتعریف کنم. حالا به واسطه‌ گروهی شهرساز که درگیر بهسازی نمای بدنه‌ خیابان ناصرخسرو هستند، دوباره به ناصرخسرو بازگشته‌ام تا زندگی خیابانی که هیچ‌گاه دوست نداشته در طول تاریخ بمیرد را روایت کنم. در این راه به هر گوشه‌ای سرک می‌کشم و در این جست‌وجوی بی‌پایان به دفترچه‌هایی از خاطرات ۵ نسل از اهالی این محله دست می‌یابم. همه‌ این ۵ نسل را به راوی قصه‌ام تبدیل کرده‌ام و همه‌ آن‌ها را در راوی ۱۴۰ ساله‌ عکاس زنده می‌کنم. راوی ۱۴۰ ساله از زمان تولد تا ۱۳۶۴ را روایت می‌کند و در جریان انفجار ۱۳۶۴ ناپدید می‌شود. این مستند روایت ۱۴۰سال زندگی، عشق و نفرت در محله ناصرخسرو است».

«در جست‌وجوی خانه خورشید»/ کارگردان و تهیه‌کننده: مهدی باقری- پژوهش: مهدی باقری، امیرحسین راد- فیلم‌بردار: رضا تیموری- صدابردار: احمدرضا طایی- طراحی صدا و میکس: مهرشاد ملکوتی- تدوین: مهدی باقری،بابک بهرام‌بیگی- نویسندگان گفتار متن: مهدی باقری، بهروز ملبوس‌باف- گویندگان: مرتضی پایه‌شناس، مهدی باقری- آهنگساز و انتخاب موسیقی: شهاب بلوکی-آهنگساز قطعات ویلنسل:بابک کوهستانی- طراح صحنه و لباس: مهشید جوادی- عکاس: ابراهیم عاشوری،-دستیار کارگردان و برنامه‌ریز:نرگس فلاح پسند-دستیار صدا:آرزو زمانیان- تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

منبع: هنر و تجربه

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار