رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

مهدی کیخایی مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در اهواز معتقد است اکران آنلاین نقطه عطفی در کیفیت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران بود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، مهدی کیخایی مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در اهواز به بهانه برگزاری سی […]

مهدی کیخایی مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در اهواز معتقد است اکران آنلاین نقطه عطفی در کیفیت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران بود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، مهدی کیخایی مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در اهواز به بهانه برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در یادداشتی نوشت: « فیلم کوتاه همواره با چالش های بسیاری رو به رو بوده است، سال ۹۹ آزمون بسیار سختی برای اهالی فیلم کوتاه بود. انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان بزرگترین حامی فیلم کوتاه با وجود تمامی مشکلات، همچون گذشته همگام و همراه خانواده بزرگ فیلم کوتاه، پا پس نکشیده و در حالی که بخش بزرگی از جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی در جهان تعطیل یا تقلیل پیدا کرده بودند، مسیر جدیدی را در آموزش بصورت مجازی، برگزاری جلسات پیچینگ جهت ادامه چرخه حمایت تولید و اکنون با جسارت و قدرت بزرگترین رویداد فیلم کوتاه در خاورمیانه را با اندیشه ای بزرگ برگزار کرد.
جشنواره ها در جهان از اهمیت بسیاری در بین اهالی هنر برخوردارند و جشنواره فیلم کوتاه تهران به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی در حوزه سینمای کوتاه در خاورمیانه مهمترین محفل و جشن فیلم کوتاه در بین خانواده سینمای کوتاه است که امسال بیش از گذشته الزام برگزاری اش احساس می‌شد.
خوشبختانه با اندیشه، جسارت و خلاقیت که از خصوصیات اهالی فیلم کوتاه است، جشنواره امسال با رویکردی جدید، با حفظ سلامت و رعایت شرایط موجود، دریچه ای نو را به روی جشنواره فیلم کوتاه باز کرد.
با توجه به اهمیت جشنواره فیلم کوتاه تهران، بسیاری از علاقه مندان جهت دیدن جدیدترین آثار فیلم کوتاه هرساله از شهرستان‌ها راهی تهران می شدند و طیف وسیعی از این رویداد محروم بودند. اکران مجازی امسال، نقطه عطف بزرگی در برگزاری این رویداد مهم است که توانست جشنواره فیلم کوتاه را به وسعت کل ایران گسترش داده و قطعا بچه های علاقه مند و مستعد استان ها بزرگترین برنده جشنواره امسال بودند.»
سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سید صادق موسوی امروز ششم بهمن‌ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار