رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

به نمایندگی از جامعه سینمای ایران و سازمان سینمایی، سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به شهدای مدافع سلامت تقدیم شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، صبح امروز، سه‌شنبه ۷ بهمن، در ابتدای مراسم اعلام اسامی آثار نامزد شده در سی ونهمین جشنواره فیلم فجر، «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» گفت: […]

به نمایندگی از جامعه سینمای ایران و سازمان سینمایی، سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به شهدای مدافع سلامت تقدیم شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، صبح امروز، سه‌شنبه ۷ بهمن، در ابتدای مراسم اعلام اسامی آثار نامزد شده در سی ونهمین جشنواره فیلم فجر، «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» گفت: به نمایندگی از جامعه سینمای ایران و سازمان سینمایی، جشنواره سی و نهم را به شهیدان حوزه سلامت تقدیم می‌کنیم.
در ادامه خانم حاجی آقائی شهرستانی، مادر شهید دکتر منوچهر حاجی آقائی شهرستانی از شهدای مدافع سلامت از پوستر سی‌و‌نهمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی کرد.
همچنین دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، لوح قدردانی و تجلیل این دوره جشنواره از مقام شهدای مدافع سلامت را به صورت نمادین به مادر شهید حاجی آقائی شهرستانی تقدیم کرد.

در متن این لوح تجلیل آمده است:
در آستانه‌ برگزاری سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر، به نمایندگی از هنرمندان سینمای ایران، در نهایت احترام و ادب، ارج می‌نهیم؛ ایثار و از خود گذشتگی شهید والامقام، دکتر «منوچهر حاجی آقایی» را که خالصانه و سرافرازانه به پاسداری از سلامت جامعه‌ خویش همسو با دیگر مدافعان سلامت همت گماشت.
گرامی می‌داریم یاد و خاطره‌ی تمام شهدای جامعه‌ی درمان را که با مساعی خویش، نویدبخش سلامتِ پایدار فرداها هستند.

سیدمحمد مهدی طباطبایی‌نژاد
دبیر جشنواره

مادر شهید حاجی آقائی شهرستانی: «سینما» به آگاه‌سازی مردم درباره ویروس کرونا کمک می‌کند.

خانم حاجی آقائی شهرستانی، مادر شهید دکتر منوچهر حاجی آقائی شهرستانی از شهدای مدافع سلامت در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فجر، درباره جایگاه شهدای مدافع سلامت گفت: پزشکان و پرستاران ارزش بسیار والایی دارند و ناجی مردم هستند. برای مثل پسر من در جایگاه یک پزشک از هیچ مجاهدتی دریغ نکرد و حتی خون خودش را به مریضان بدحال اهدا می‌کرد و به فکر مردم بود.
او ادامه داد: پسر من به صورت خستگی‌ناپذیر به مردم کمک می‌کرد و در این راه از هیچ خدمتی فروگذار نمی‌کرد. ما باید از پزشکانمان ممنون باشیم که برای مردم و بیماران جانفشانی می‌کنند. برای مثال زمان شیوع ویروس «کرونا» به من گفت که ما قسم خوردیم که برای درمان همه بیماران در هر شرایط سختی با تمام توان بجنگیم و تلاش کنیم.
خانم حاجی آقائی شهرستانی با اشاره به برپایی این دوره جشنواره در شرایط کرونایی و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه داد: در چنین شرایطی جشنواره فیلم فجر نیز رسالت خود را از یاد نبرده و برگزار می‌شود و فکر می‌کنم برپا شدن این جشنواره و اکران آثار به فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی مرم کمک می‌کند. توجه جشنواره به کادر درمان، کار خیر و درستی است و باید از مسئولان مربوطه تشکر کرد. از آن‌جایی هم که جشنواره در دهه فجر برگزار می‌شود، باید جهت هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد سینمایی اهتمام کرد.
حاجی آقائی شهرستانی با تاکید به اهمیت سینما در راستای فرهنگ‌سازی گفت: سینما با ساختن فیلم‌های آموزنده می‌تواند باعث شود که مخاطبان مفاهیم مفید را از آثار برداشت کنند و در زندگی خود پیاده کنند. پسر من در دوران نوجوانی به سینما علاقه وافری داشت و همواره پیگیر اخبار سینمایی بود.
او ادامه داد: سینما با اکران فیلم‌هایی با موضوع «کادر درمان» می‌تواند تلاش پزشکان، پرستاران و افراد مشغول در این حوزه را به نمایش بکشد و به مردم آموزش دهد. ساختن چنین آثاری برای خود کادر درمان نیز جذاب خواهد بود.
مادر شهید مدافع سلامت دکتر «منوچهر حاجی آقایی» گفت: می‌خواهم از مردم درخواست کنم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک هم از جان خود محافظت کرده و هم قدردان زحمات کادر درمان باشند.
او در پایان گفت: امیدوارم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سی‌و‌نهمین دوره از جشنواره فیلم فجر حاضر شوند و به تماشای آثار بنشینند. خوشحالم که جشنواره نیز به تمام تمهیدات برای کم شدن خطر شیوع ویروس «کرونا» فکر کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار