رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • جمعه 17 بهمن 1399 - 11:32
  • کد خبر : 61072
  • هنر
  • چاپ خبر : بازدید وزیر ارشاد از روند ارسال هنرکارت هنرمندان
هنرکارت مسیری سریع، مطمئن و شفاف برای خدمت رسانی به هنرمندان است

بازدید وزیر ارشاد از روند ارسال هنرکارت هنرمندان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور در ساختمان آماده سازی هنرکارت، در جریان روند چگونگی تولید، توزیع و ارسال هنرکارت به هنرمندان سراسر کشور قرار گرفت. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این بازدید با […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور در ساختمان آماده سازی هنرکارت، در جریان روند چگونگی تولید، توزیع و ارسال هنرکارت به هنرمندان سراسر کشور قرار گرفت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این بازدید با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام دهه فجر گفت: هنرکارت بستری سریع، مطمئن و شفاف برای خدمات رسانی به اهالی فرهنگ و هنر کشور به شمار می آید و از این طریق سعی شده کرامت هنرمندان حفظ شود.

وی ادامه داد: جامعه هنرمندان کشور دارای جغرافیای وسیع ایرانی است و استعداد و توان هنر ایرانی در جغرافیای سراسر کشور روز به روز در حال افزایش است و این نشان می دهد هر سال نسبت به سال های قبل در همه حوزه های فرهنگ، هنر و ادب کشور جریان خلاقیت های کلان ایران رو به پیشرفت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شعار ایران تهران نیست در جریان تولید و توزیع هنرکارت کاملا مشهود است و در همه بخش های فرهنگی و هنری به آن توجه شده است. صندوق اعتباری هنر هم با این نگاه که چگونه مسیر خدمات رسانی به حوزه هنرمندان کشور را گسترده تر، متنوع تر و شفاف تر کند، هنرکارت را شکل داد.

صالحی در عین حال تصریح کرد: هنرکارت شناسنامه ای مختص هنرمندان به شمار می آید. نام هنر ارزشمند است و و توجه به اینکه چگونه بتوان برای افرادی که به نوعی با هنر در ارتباط هستند اما با عمق مسئله مرتبط نیستند، هنرکارت ایجاد شد. هنرکارت خدمات به هنرمندان را به شکل تجمیع یافته ای به صورت جامع، گسترده، سریع و با دسترسی آسان فراهم کرد و بانک آینده در این مسیر به کمک این خدمت آمد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد هرگونه خدمت رسانی به اصحاب فرهنگ و هنر از جمله حضور در سالن های سینما، همایش ها و … از طریق هنرکارت صورت بگیرد و هنرمندان بدون گرفتار شدن در مسیر ثبت نام و … برای حضور در این گونه برنامه ها با حفظ کرامت و شان و جایگاه شان از هنرکارت بهره ببرند.

وی تصریح کرد: البته سایر وزارتخانه ها و حتی شرکت ها و موسسات خصوصی و عمومی هم اگر بخواهند در قالب خدمت رسانی به هنرمندان اقدامی داشته باشند، می توانند از طریق هنرکارت بستر خدمات رسانی خود را فراهم کنند و از این طریق حس کنند بستر آماده، سریع، مطمئن و شفاف وجود دارد تا بتوانند برای ارتباط با جامعه هنرمندان مسیر خوبی را طی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: قرار است بستر هنرکارت تا پایان بهمن سال جاری ۸۰ درصد هنرمندان را پوشش بدهد و صندوق اعتباری هنر به عنوان صندوق هنرمندان ایرانی باشد.

صالحی در پایان از سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و تمامی دست اندرکاران این اقدام تقدیر کرد و گفت: هنرکارت اقدام مهمی است ولی در آغاز راه است و به اهتمام بیشتری در این مسیر نیاز است تا خدمت رسانی به هنرمندان به صورت پیوسته صورت بگیرد.

در این بازدید سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گزارشی از روند چگونگی شکل گیری، تولید و توزیع هنرکارت ارائه کرد.

وی گفت: هنرکارت حاصل پیگیری های دو سال است که به ثمر نشست. این اقدام یکی از اقداماتی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک و خدمت رسانی به هنرمندان به صورت عادلانه و شفاف صورت می گیرد و در مواقع ضروری از جمله ایام کرونا می توان از آن بهره برد.

سیدزاده با اشاره به آمار ثبت نام ها در سامانه این کارت، ادامه داد: ۸۲ هزار نفر در سامانه هنرکارت ثبت نام کرده اند و از این تعداد ۶۸ هزار نفر در بانک حساب افتتاح کرده اند.

وی گفت: تاکنون قریب به ۱۴ هزار کارت برای هنرمندان تولید و توزیع شده است. ۵۰ هزار کارت آماده ارسال در تهران و استان ها و شهرستان های سراسر کشور است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تاکید کرد: در همه شهرها و شهرستان های کشور دارای مخاطب هستیم و زنجیره به هم پیوسته ای در این حوزه شکل گرفته است و با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم رایزنی های مورد نیاز انجام شده و ایشان به بانک های زیرمجموعه دستور داده اند تا به هنرمندان دارای هنرکارت تسهیلات قرض الحسنه بانکی ارائه شود.

وی با اشاره به روند تولید و توزیع هنرکارت ادامه داد: فرایند تولید و توزیع این کارت به دلیل چند منظوره بودن آن پیچیده است. شبیه این کار در کشور صورت نگرفته است و این کارت دارای بارکدی است که در مقاطع مختلف از جمله حضور در همایش ها، سالن های سینما، تئاتر و … قابل استفاده است.

سیدزاده ادامه داد: برای صدور نهایی هنرکارت ۶ مرحله تست داریم تا در روند تولید و توزیع آن مشکلی پیش نیاید. در این کارت رسته ها کاملا تفکیک شده و نحوه فعال سازی آن به صورت پیامک با شماره تلفن همراه هنرمندان فعال می شود.

در این بازدید به صورت نمادین از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرکارت برخی از هنرمندان دارای نشان درجه ۱ هنری حاضر در برنامه از جمله آتیلا پسیانی، جهانگیر الماسی، فاطمه راکعی، بتول قنبری مهر، فریدون عموزاده خلیلی، عصمت میلانی اهدا شد.

در این بازدید مهدی محمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی، همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسین پور مدیرعامل صندوق هنرمندان پیشکسوت، منوچهر شاهسورای، حمیدرضا نوربخش، شهرام گیل آبادی روسای خانه های سینما، موسیقی و تئاتر و برخی از مدیران و دست اندرکاران تولید هنرکارت حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار