رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

گیتی معینی بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار ضمن مرور برخی دشواری‌های نقش‌آفرینی در این فیلم،‌ تأکید کرد، حاصل کار ارزش تحمل این سختی‌ها را داشت. گیتی معینی بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» ساخته نرگس آبیار که در بخش نقش مکمل زن به فهرست نامزدهای سیمرغ در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده […]

گیتی معینی بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار ضمن مرور برخی دشواری‌های نقش‌آفرینی در این فیلم،‌ تأکید کرد، حاصل کار ارزش تحمل این سختی‌ها را داشت.

گیتی معینی بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» ساخته نرگس آبیار که در بخش نقش مکمل زن به فهرست نامزدهای سیمرغ در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده است، درباره تجربه حضور در این فیلم سینمایی بیان کرد: نقش من در «ابلق» خیلی متفاوت بود و گریم سنگینی داشتم، من در تیرماه و در آن هوای گرم چنین گریمی داشتم، گریمور حداقل سه ساعت روی صورتم کار می‌کرد، ضمن اینکه کلاه‌گیس آزاردهنده‌ای هم داشتم که شرایط را برایم غیرقابل تحمل می‌کرد ولی به دلیل عشق و علاقه‌ام به کار و همچنین همکاران بسیار خوبی که داشتم این کار میسر و باعث شد سختی‌ها را به جان بخرم‌.

وی افزود: برای این نقش گویش‌های دیگر هم در نظر گرفته شده بود ولی در نهایت گویش قمی انتخاب شد. خانم آبیار هم سه ماه با من کار کرد تا لهجه و نقش درست از آب دربیاید.

این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ادامه داد: ما در کوران کرونا سر صحنه می‌رفتیم ولی یک تیم پزشکی داشتیم که سلامتی بچه‌های تیم را چک می‌کردند، به جز یکی دو نفر از هنروران که دچار بیماری شدند و پروژه را ترک کردند، بقیه در سلامت کامل بودند.

معینی درباره لوکیشن تصویربرداری این فیلم هم توضیح داد: منطقه‌ای که ما در آن کار می‌کردیم زورآباد فرحزاد بود و کار در آنجا بسیار سخت بود. خلافکاران زیادی در آن منطقه حضور داشتند یعنی به قدری استرس و اضطراب داشتیم که به صورت حفاظت شده کار می‌کردیم. از هر لحاظ در معرض آسیب بودیم. مثلاً خلافکاران می‌آمدند و با ما درگیر می‌شدند، یادم هست قاچاقچیان می‌گفتند اینجا جای خواب ماست اما شما آمده‌اید و فیلم بازی می‌کنید. درواقع با حضور ما بازار کار آن‌ها کساد شده بود از همین رو ما را اذیت می‌کردند.

این بازیگر ادامه داد: یکی از اذیت‌های این خلافکاران این بود که یک روز آمدند و یکی از درخت‌ها را قطع کردند، آن درخت روی پای من افتاد و پایم شکست یعنی آن شکستگی که در فیلم می‌بینید واقعی بود. این امر باعث شد تدابیر امنیتی ببینند تا شرایط مصون شود. ضمن اینکه اکثر فیلم در تپه‌ها روایت می‌شد که رفت و آمد را بسیار سخت می‌کرد.

معینی درباره محتوای فیلم «ابلق» هم توضیح داد: هرچند این فیلم روایتگر آسیب‌هایی است که یک زن در معرضش قرار می‌گیرد اما گاهی می‌بینیم که برخی زنان هم با بی مبالاتی مشکلاتی را برای مردها ایجاد می‌کنند و باعث از هم پاشیدن یک خانواده می‌شوند. می‌خواهم بگویم این مشکل ممکن است برای هر کسی پیش بیاید ضمن اینکه این موضوع فقط مختص یک طبقه خاص نیست بلکه در همه اقشار جامعه دیده می‌شود.

این بازیگر بیان کرد: گاهی ما نگران برخی قضاوت‌ها می‌شویم این در حالی است که باید از ابتدا فرهنگ‌سازی می‌شد، به نظرم خانم‌ها در معرض آسیب بیشتری هستند. این واقعیتی در جامعه ماست پس نباید وارد خط قرمزهای خانم‌ها شد. ضمن اینکه برخی موضوعات به اصالت افراد برمی‌گردد، اگر کسی اصالت داشته باشد خود را دستمایه قرار نمی‌دهد.

وی در پایان گفت: موضوع فیلم متفاوت بود و حالا که حاصل کار را در جشنواره دیدم، معتقدم ارزش آن را داشت چهار ماه در فضایی که پر از درد و مشکلات بود بمانیم و کار کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار