رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
تورج منصوری

مصائب ۱۰ ساله «لاله»

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لاله» معقتد است که صاحبان این فیلم حق دارند تا «لاله» را روی پرده سینما ببینند و از نظر مخاطبان آگاه شوند، اما نتیجه این اکران مشخص نیست. تورج منصوری تهیه کننده و فیلمبردار سینما با اشاره به اکران فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسداله نیک‌نژاد گفت: سینما تجارتی است که باید […]

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لاله» معقتد است که صاحبان این فیلم حق دارند تا «لاله» را روی پرده سینما ببینند و از نظر مخاطبان آگاه شوند، اما نتیجه این اکران مشخص نیست.

تورج منصوری تهیه کننده و فیلمبردار سینما با اشاره به اکران فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسداله نیک‌نژاد گفت: سینما تجارتی است که باید چرخ آن بچرخد و با شرایط فعلی که به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است، این چرخ نمی‌چرخد. در واقع یک جور بلاتکلیفی در دیدن فیلم‌های سینمایی در ایران و دیگر کشورهای دنیا وجود دارد، البته شاید این امر در ایران شدیدتر باشد چرا که هنوز سیستم VOD ما معلوم نیست دولتی یا غیردولتی است، تلویزیون و یا ارشاد روی آن نظارت دارد با خیر؟ هنوز هیچ‌کدام از این مسائل مشخص نیست و همین مساله تصمیم‌گیری برای مدل‌های مختلف اکران را سخت می‌کند.

وی بیان کرد: باید گفت بسیاری از این موارد در زمینه نمایش فیلم‌ها، کمی مبهم است، البته این را باید بگوییم که در همه جای دنیا صنعت فیلم در یک دگرگونی قرار گرفته است و در حال تغییر شکل است، این تغییرات هم به لحاظ تولید، شیوه‌های تولید و هم به لحاظ شیوه‌های نمایش و حتی به لحاظ محتوا و داستان گویی و شیوه‌های روایت داستان دچار تغییراتی می‌شود.

منصوری ادامه داد: تاکید می‌کنم که دنیا با این ویروس کرونا ظرف یک سال و نیم گذشته دچار تحول و دگرگونی شده است و هنوز هیچکس در هیچ کجای دنیا به درستی توجیه نیست که قرار است دنیا به کجا رود.

وی بیان کرد: در این میان فیلم‌هایی ساخته شدند و از بین آن‌ها پروژه‌هایی با بداقبالی در اکران مواجه شده‌اند که از آن جمله می‌توان به فیلم سینمایی «لاله» اشاره کرد که زمان بسیاری را در انتظار اکران بود است.

منصوری توضیح داد: باید گفت این فیلم اگر نمایش داده نشود باید چه کار کرد؟ فکر می‌کنم صاحبان فیلم سینمایی «لاله» این حق را دارند تا فیلمشان را روی پرده سینما ببینند و بازخورد مخاطب را داشته باشند. مطمئن هستم که اگر این فیلم در یک شرایط نرمال اکران می‌شد از فروش بسیار خوبی برخوردار می‌شد و شاید می‌توانست رکوردی را در فروش برای خود ثبت کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در شرایط فعلی نمی‌دانم که قرار است چه اتفاقی برای «لاله» رخ می‌دهد و چه جور اکرانی دارد، واقعیت این است که نمی‌دانم نتیجه این اکران چه خواهد شد و نمی‌دانم اگر این فیلم اکران نشود تا چه زمانی باید منتظر ماند تا شرایط مناسبی برای اکران فراهم شود.

این تهیه‌کننده توضیح داد: زمانی که شرایط عادی شود باز هم زمان می‌برد تا مردم آرام آرام به روال عادی خود بازگردند و دوباره از سینما رفتن استقبال کنند، در چنین شرایطی باید فکر کرد که فیلم «لاله» تا چه زمانی می‌تواند طراوت امروز خود را برای مخاطب داشته باشد؟ این پرسشی است که من هیچ جوابی برای آن ندارم.

وی تاکید کرد: «لاله» در شرایط عادی جامعه ساخته شده است که در آن همه چیز به روال عادی قبل از کرونا ساخته و سعی شده است که در این فیلم شهر تهران را یک شهر آرمانی با روابط درست بین آدم‌ها به تصویر کشیده شود، اما تمام این روایت‌ها از تهران اگر به اندازه ۸ سال قدیمی شوند، دیگر برای مخاطب باورپذیر نیست.

منصوری در پایان گفت: در حوزه تصمیم‌گیری برای زمان اکران «لاله» نقشی نداشتم، به این دلیل که این حق سرمایه‌گذاران فیلم است که به سرمایه خود فکر کنند، این حق کارگردان فیلم است که بیش به ۱۰ سال از زمان خود را روی این پروژه گذاشته است. بی‌شک صاحبان فیلم «لاله» تصمیم اکران را با فکر گرفته‌اند و امیدوارم به آن نتیجه ذهنی که همه این دوستان انتظار دارند از اکران «لاله» برسند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار