رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

جشنواره فیلم لوکارنو بخش رقابتی تازه‌ای را در نظر گرفته است که به فیلم‌های کوتاه فیلم‌سازان مطرح و شناخته‌شده اختصاص دارد. این بخش یکی از اولین اقدام‌های جونا ناتسارو، دبیر هنری تازه این رویداد سینمایی است. او که پیش از این مسئول هفته منتقدان جشنواره ونیز بود، از ماه نوامبر (آبان) این سمت را در […]

جشنواره فیلم لوکارنو بخش رقابتی تازه‌ای را در نظر گرفته است که به فیلم‌های کوتاه فیلم‌سازان مطرح و شناخته‌شده اختصاص دارد.

این بخش یکی از اولین اقدام‌های جونا ناتسارو، دبیر هنری تازه این رویداد سینمایی است. او که پیش از این مسئول هفته منتقدان جشنواره ونیز بود، از ماه نوامبر (آبان) این سمت را در جشنواره لوکارنو بر عهده گرفته است. ناتسارو با این حرکت امضای خود را پای مهم‌ترین رویداد سینمایی سوییس زده که در خدمت سینمای مستقل است و به نظرش «فرصت مهمی را در اختیار فیلم‌سازان برجسته قرار می‌دهد تا قالب‌ها و تجربه‌های تازه و نوآورانه‌ای را از سر بگذرانند».

در ضمن از نگاه دبیر جدید، این بخش تازه جشنواره لوکارنو که «فیلم‌های کوتاه مؤلفان»/ Corti d’Autore خوانده می‌شود، می‌تواند فرصت و امکان خوبی را برای دیده شدن فیلم‌های کوتاه کارگردانان مطرح روی پرده سینما فراهم کند: «به طور طبیعی هیچ ژانر و اولویتی در این بخش وجود ندارد و مأموریت اصلی لوکارنو در موردش صادق است: کشف بیان‌های نویی که به آینده چشم دوخته‌اند».

آشکارست که در این روزگار شیوع جهانی کرونا، فیلم‌های کوتاه گزینه در دسترس‌تری برای اغلب فیلم‌سازان هستند و این گونه آثار را به‌راحتی می‌شود به صورت دیجیتال عرضه کرد و حتی به موفقیت‌های تجاری نسبی هم رسید. هفتادوچهارمین جشنواره فیلم لوکارنو از ۴ تا ۱۴ اوت (۱۳ تا ۲۳ مرداد) به احتمال قوی به صورت زنده و نه مجازی برپا خواهد شد.

منبع: هنروتجربه

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار