رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

رییس پیشین گلدن گلوب تایید کرد که این انجمن در ۲ دهه اخیر هیچ عضو سیاهپوستی نداشته است. به نقل از ورایتی، در حالی که مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب امشب (بامداد دوشنبه به وقت ایران) برگزار می‌شود، گزارشی که به تازگی درباره نبودن تنوع نژادی در میان اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود مطرح شده، […]

رییس پیشین گلدن گلوب تایید کرد که این انجمن در ۲ دهه اخیر هیچ عضو سیاهپوستی نداشته است.

به نقل از ورایتی، در حالی که مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب امشب (بامداد دوشنبه به وقت ایران) برگزار می‌شود، گزارشی که به تازگی درباره نبودن تنوع نژادی در میان اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود مطرح شده، دردسر ساز شده است.

در واقع این مجموعه حداقل از سال ۲۰۰۲ که رییس پیشین، به آن پیوست هیچ عضو سیاهپوستی نداشته است. میهیر تاتنا رییس پیشین گلدن گلوب در این باره گفت: به عنوان یک عضو رنگین پوست جامعه، این مساله برای من اهمیت دارد اما جستجوی روزنامه‌نگاران سیاهپوست بین‌المللی آسان نیست ولی به این معنی نخواهد بود که دست از تلاش بکشیم.

وقتی از وی درباره آخرین عضو سیاهپوستی که در این تشکیلات حضور داشت سوال شد وی نتوانست پاسخ دهد که چه زمانی بوده است و تنها می‌دانست که باید پیش از زمان ریاست وی یعنی سال ۲۰۰۲ بوده باشد.

سخنگوی انجمن نیز گفت آخرین عضو سیاهپوست از «بلیز» بود اما نگفت در چه سال‌هایی وی عضو انجمن بوده است.

این سخنگو تاکید کرد همه روزنامه‌نگاران از هر قوم و فرهنگی که ساکن کالیفرنیای جنوبی باشند می‌توانند درخواست عضویت در این انجمن را بدهند. وی همچنین یادآوری کرد که بیشتر اعضای گروه گلدن گلوب را روزنامه‌نگاران زن تشکیل می‌دهند، ۳۵ درصد آنها از کشورهای غیراروپایی مانند مصر، شمال آفریقا، ژاپن، هند، بنگلادش، فیلیپین، برزیل، آرژانتین، مکزیک و شیلی هستند و این انجمن قصد دارد مقررات خود را تغییر و شمار اعضا را افزایش دهد.

روز پنج شنبه نیز انجمن مطبوعات خارجی هالیوود با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که سعی آنها این بوده که اعضای این انجمن بازتاب دهنده جوامعی باشد که در سراسر دنیا به هنرشان اهمیت داده می‌شود. همچنین گفته شد: می‌دانیم نیاز به آوردن اعضای سیاهپوست داریم، همین طور اعضایی از دیگر پس زمینه‌های فرهنگی و همه تلاشمان را می‌کنیم تا هر چه زودتر به این اهداف دست یابیم.

علی سار رییس فعلی انجمن در دسترس نبود تا در این باره اظهار نظر کند.

گلدن گلوب ۲۰۲۱ یکشنبه ۸ شب به وقت محلی (ساعت ۴ صبح دوشنبه به وقت ایران) برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار