رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

فیلم کوتاه «چرخه»، کار پخش و توزیع بین‌المللی خود را به طور رسمی و مستقل آغاز می‌کند. به گزارش ایلنا، پیمان شاه‌محمدی پخش کننده و مدیر امور بین المللی فیلم کوتاه «چرخه» به کارگردانی وحید رابودان و محصول انجمن سینمای جوانان ایران، درباره وضعیت این فیلم توضیح داد: فیلم کوتاه «چرخه»، کار پخش و توزیع بین‌المللی […]

فیلم کوتاه «چرخه»، کار پخش و توزیع بین‌المللی خود را به طور رسمی و مستقل آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا، پیمان شاه‌محمدی پخش کننده و مدیر امور بین المللی فیلم کوتاه «چرخه» به کارگردانی وحید رابودان و محصول انجمن سینمای جوانان ایران، درباره وضعیت این فیلم توضیح داد: فیلم کوتاه «چرخه»، کار پخش و توزیع بین‌المللی خود را به طور رسمی و مستقل آغاز می‌کند. این فیلم کوتاه در شمال کشور فیلمبرداری شده است.

وحید رابودان کارگردان و تهیه‌کننده فیلم کوتاه چرخه نیز با بیان اینکه دغدغه‌اش همواره به کار بردن فرم‌های متفاوت برای قصه‌گویی در فیلم کوتاه بوده است، اذعان داشت: در این فیلم نیز دست به تجربه‌ای جدید در این زمینه زدم و سعی کردم در ترکیب ساختن واقعیت و خیال، رویا و یا تصاویر ذهنی داشته باشم. نگاه فیلم به موضوع وقایع دوران کودکی انسانهاست و آوار بجا مانده از آن که همواره زندگی آدمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در صورت ماندگاری در وجود آدم‌ها، تاثیرات مهمی را بر روند زندگی می‌گذارد.

نگاه فیلم کوتاه «چرخه» به مصائب انسانی است؛ تکراری دردمند که از کودکی همراه ماست. این فیلم کوتاه در زیر پوست رفتارشناسی در حرکت است که معضلی به نام «طرحواره» که در جهان مرسوم است را، مورد بررسی قرار می‌دهد.

در خلاصه‌ی داستان آمده است: معلم مدرسه، تصمیم می‌گیرد در میان کلاس و در قالب تدریس، آنچه در کودکی برایش اتفاق افتاده را برای دانش‌آموزان بازگو کند.

در فیلم کوتاه «چرخه» ابراهیم عزیزی از بازیگران باسابقه تئاتر، و بازیگران خردسال از جمله محمد شاکری، عسل شاکری و محمدباقر باباجانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سایر عوامل فیلم نیز عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: علی اظهری، مدیر صدابرداری: وحید رضویان، موسیقی: سهند نیک نژاد، تدوین: محمدحسین کشاورز، اصلاح رنگ و نور: علیرضا هدایی، مدیر تولید: محمد خائف، جلوه‌های ویژه: احسان ملازاده.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار