رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

تهیه‌کننده فیلم «یدو» با اشاره به پخش آن در تلویزیون گفت: درست است که فیلم به شکل گسترده در سیما پخش می‌شود اما درخواست می‌کنم بازهم از نشر غیرقانونی آن پرهیز شود. «یدو» متعلق به مردم است پس باید در سطح وسیع فیلم را ببینند. فیلم سینمایی «بدو» حائز چندین سیمرغ جشنواره فیلم فجر ازجمله […]

تهیه‌کننده فیلم «یدو» با اشاره به پخش آن در تلویزیون گفت: درست است که فیلم به شکل گسترده در سیما پخش می‌شود اما درخواست می‌کنم بازهم از نشر غیرقانونی آن پرهیز شود. «یدو» متعلق به مردم است پس باید در سطح وسیع فیلم را ببینند.

فیلم سینمایی «بدو» حائز چندین سیمرغ جشنواره فیلم فجر ازجمله بهترین فیلم و کارگردانی قرار است ششم فروردین‌ماه برای اولین‌بار روی آنتن برود.

صاحبان این فیلم که از فیلم‌های شاخص دفاع مقدس در این سال‌های اخیر محسوب می‌شود، ترجیح دادند این اثر سینمایی را به شکل گسترده در اختیار عموم مردم قرار دهند بنابراین به‌جای سینما، بنا را بر پخش در قاب سیما گذاشتند. چنین رویه‌ای در سینمای ایران دیده نشده و شاید می‌تواند ابتکاری برای دیگر فیلم‌های مهم و مورد حمایت دستگاه‌ها نیز باشد تا به شکل بهتری به مخاطبان خود برسد.

سهم خودمان را در قبال مردم ادا کردیم

محمدرضا مصباح، تهیه‌کننده «یدو» در توضیح این مسأله گفت: ما با پخش گسترده فیلم سینمایی «یدو» در تلویزیون درواقع می‌خواستیم سهم خودمان را در قبال مردم ادا کنیم تا بتوانیم در این روزهای سخت و ایام نوروز قدری آنان را هم خوشحال کنیم.

وی اعلام کرد؛ با این نوع نمایش می‌توان فیلم را درحد وسیع به دست مخاطبش هم رساند. البته چنین فیلم‌هایی مناسب پرده هستند و همچنان هم برخی دوست دارند آن را در سینما ببینند. بنابراین حتی پس از پخش تلویزیونی، به دنبال اکران آن در سالن‌ها نیز هستیم.

بازهم «یدو» را قاچاق نکنید

مصباح افزود: درست است که فیلم در تلویزیون پخش می‌شود اما من درخواست می‌کنم که از نشر غیرقانونی آن بازهم پرهیز شود. من «یدو» را متعلق به مردم می‌دانم پس باید در سطح وسیع این فیلم را ببینند.

این تهیه‌کننده درباره تصمیم بر پخش تلویزیونی فیلم برگزیده جشنواره فجر تأکید کرد: این حاصل تصمیم‌جمعی است و با رضایت خود ما انجام شده است.

گفتنی است؛ «یدو» فیلمی به کارگردانی مهدی جعفری است و اولین ماه‌های جنگ تحمیلی را در آبادان در حال محاصره به تصویر می‌کشد.

این فیلم در کنار ستاره پسیانی جمعی از بازیگران بومی ازجمله اکبر اودود، سعید آلبوعبادی، میلاد صویلاوی، محمد مهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش، عبدالحلیم تقلبی، حسین پوریده، حمزه وطانی، طاهره نیک‌آزاد و… بهره می‌برد.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار