«لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد یکی از متفاوت‌ترین تولیدات سینمای ایران در یک دهه اخیر است، قصه پرفراز و نشیب این فیلم با رسیدن به آخرین روزهای سال ۹۹ وارد مرحله ای تازه شد و با برگزاری آیین افتتاحیه به اکران نوروزی رسید. «لاله» تجربه‌ای بلندپروازانه برای سینمای ایران است که در این سال‌ها، بیشتر روایتگر فقر، قصه‌های آپارتمانی و درام‌هایی با شخصیت‌های محدود بوده است.

«لاله» که به زبان انگلیسی تولید شده می‌تواند برای مخاطب بین‌المللی به ویژه مخاطبانی که در کشورهای همسایه تولیدات این سینما را دنبال می‌کنند، روایتی پر از هیجان و تازه از زندگی واقعی قهرمانی باشد که خلاف جهت آب شنا کرده و با اتکا به حمایت خانواده ، در رقابتی مردانه به پیروزی و موفقیت می‌رسند. اشتراک فرهنگی جامعه ایرانی و کشورهای همسایه، می تواند تماشای این فیلم را برای زنان و دختران در کشورهای اطراف به تجربه‌ای دلپذیر تبدیل کند.

«لاله» تصویری تازه از بخشی از زنان توانمند ایرانی برای تماشاگر می‌سازد، شخصیت اصلی فیلم دختری جوان و پرتلاش است که برای رسیدن به رویاهایش می جنگد. در این بین، با موانع مختلف مواجه می‌شود، جامعه و گروهی از مردان مقابل خواسته‌اش می‌ایستند، اما لاله با کمک پدر، دوستان و مشوقانش (آقای نصیری در فدراسیون و اعضای تیمش) در رقابتی ناجوانمردانه پیروز می‌شود. «لاله» با وجود ضعف‌هایی که دارد، فیلمی است امیدبخش و برای مخاطبش به ویژه زنان جوان انگیزه دهنده. فیلم که به سبک درام‌های مسابقه‌ای هالیوودی ساخته شده ایران و تهران را زیبا، دیدنی و مدرن معرفی می‌کند. همه چیز لوکس و شیک است و در دل این مدرنیته، پیروزی لاله صدیق در مسابقات، معنای ورود زنان به دنیای تازه است.

سارا امیری، ایرج نوذری، امیرعلی دانایی، محمد صادقی، آزیتا حاجیان، همایون ارشادی، نیکی کریمی، محمد متوسلانی، سام قریبیان و … بازیگران فیلم هستند. تورج منصوری و پروانه پرتو تهیه‌کنندگان «لاله» این فیلم هستند که در ترکیب اکران نوروزی روی پرده رفته است.

منبع: سوره سینما