رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

با افزایش مسافرت‌های نوروزی، وضعیت دسته‌بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا تغییر کرده و در حال حاضر حدود ۷۰ شهر کشور در وضعیت‌های نارنجی و قرمز قرار دارند. به همین دلیل، سالن‌های سینما که جزء گروه‌های شغلی سطح ۳ دسته‌بندی شده‌اند، در این شهرها تعطیل هستند. این تعطیلی در برخی شهرها از جمله تهران و […]

با افزایش مسافرت‌های نوروزی، وضعیت دسته‌بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا تغییر کرده و در حال حاضر حدود ۷۰ شهر کشور در وضعیت‌های نارنجی و قرمز قرار دارند.

به همین دلیل، سالن‌های سینما که جزء گروه‌های شغلی سطح ۳ دسته‌بندی شده‌اند، در این شهرها تعطیل هستند. این تعطیلی در برخی شهرها از جمله تهران و کرج از دیروز (دوشنبه ۹ فروردین) اجرا شده است.

از سوی دیگر، فیلم‌هایی که به مناسبت نوروز در سینماها اکران شدند، اقبالی در جذب مخاطب و گیشه نداشتند و تعطیلی سینماها هم مزید بر علت شده است.

در حال حاضر و تا پایان روز گذشته، مجموع فروش ۵ فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی، «هفته‌ای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، «لاله» ساخته اسدالله نیک‌نژاد، «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «تکخال» به کارگردانی مجید مافی به عدد ۴۰۰ میلیون تومان رسیده که بیانگر عمق فاجعه است.

برای درک بهتر این موضوع، جالب است بدانید سه فیلم پرفروشی که در ایام نوروز سال ۹۷ (بلیت ۱۵ هزار تومانی) حدود ۱۷ میلیارد تومان فروختند و سه فیلم پرفروش در ایام نوروز سال ۹۸ (بلیت ۲۰ هزار تومانی) بیش از ۳۰ میلیارد تومان عایدی برای سینمای ایران به ارمغان آوردند.

در ادامه، میزان فروش فیلم‌های نوروز ۱۴۰۰ بر اساس آمار سامانه سمفا ارائه می‌شود:

نام فیلم تعداد مخاطب میزان فروش
هفته‌ای یک بار آدم باش ۵۸۳۲ ۱۴۰.۲ میلیون تومان
خورشید ۵۰۵۹ ۱۳۰.۴ میلیون تومان
تکخال ۳۹۳۴ ۸۶.۸ میلیون تومان
خون شد ۱۳۹۷ ۳۳.۷ میلیون تومان
لاله ۳۸۳ ۸.۸ میلیون تومان

منبع: فارس

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار