به نقل از ستاد خبری هفته هنر انقلاب اسلامی، برپایی اختتامیه هنرواره ملی «روایت جهاد» که قرار بود ۲۱ فروردین ماه در حوزه هنری برگزار شود به دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا و تغییر سطح هشدار ستاد ملی مبارزه با کرونا به حالت قرمز به تعویق افتاد.

بر اساس این گزارش، تصمیم تعویق برگزاری مراسم پایانی «روایت جهاد» به منظور حضور کلیه برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد در مراسم اختتامیه و همچنین حمایت از فعالیت‌های جهادی کادر درمان کشور در دوران شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

دبیرخانه ملی روایت جهاد با هدف حفظ سلامتی همه شرکت‌کنندگان و مسئولان برپایی هنرواره قصد دارد زمان دیگری را برای برگزاری مراسم اختتامیه در نظر بگیرد.

یادآور می‌شود، زمان دقیق برگزاری اختتامیه این رویداد فرهنگی و هنری متعاقبا از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

گفتنی است، فراخوان نخستین هنرواره ملی «روایت جهاد» همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، با هدف ثبت و ضبط نقش‌آفرینی مردم و کادر درمان در عرصه مواسات، کمک‌های مؤمنانه و مبارزه علیه ویروس کرونا، به همت قرارگاه مشترک جبهه مردمی انقلاب اسلامی منتشر شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه هنرواره ملی روایت، این رویداد ۱۱ هزار و ۴۲۸ اثر را از سوی شرکت‌کنندگان خود دریافت کرده است. از بین کل آثار رسیده به دبیرخانه مجموع ۴ هزار و ۸۸۲ اثر توسط داوران در بخش‌های مختلف داوری شدند که به تفکیک در بخش شعر و داستان ۴۷۹ اثر، بخش تجسمی ۳ هزار ۶۵۹ اثر، در بخش رسانه و گزارش خبری ۱۱۹ اثر، در بخش موسیقی ۱۰۶ اثر و در بخش هنرهای تصویری ۴۲۱ اثر مورد داوری قرار گرفت.

منبع: سوره سینما