رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

مهران مهام که سابقه تهیه سریالهای کمدی از جمله طنزهای موفق رضا عطاران را در کارنامه دارد، با یادآوری سریال های طنزی که پیشتر در ایام رمضان مخاطبان را با خود همراه می کردند، از دلایل اصلی کمرنگ شدن ساخت سریالهای طنز ماه رمضانی گفت. مهام در پاسخ به این پرسش که چرا سریال طنز […]

مهران مهام که سابقه تهیه سریالهای کمدی از جمله طنزهای موفق رضا عطاران را در کارنامه دارد، با یادآوری سریال های طنزی که پیشتر در ایام رمضان مخاطبان را با خود همراه می کردند، از دلایل اصلی کمرنگ شدن ساخت سریالهای طنز ماه رمضانی گفت.

مهام در پاسخ به این پرسش که چرا سریال طنز «بوتیمار» پس از جا ماندن از آنتن نوروزی برای پخش در رمضان هم انتخاب نشد؟ و این در شرایطی است که تجربه نشان داده سریال های کمدی در مناسبتی مانند رمضان از مخاطب قابل قبولی برخوردار می شوند و مدتی است که شاهد پخش سریال طنز قابل توجهی در این مناسبت نیستیم، اظهار کرد: یکی از دلایلِ نبودِ کار طنز در تلویزیون به این برمی گردد که غالبا کمدی سازهای ما از تلویزیون رفته اند. واقعیت این است، فضایی که شبکه نمایش خانگی به وجود آورده، اغلب کمدی سازها را به سمت خود جذب کرده است.

او همچنین اظهار کرد: تلویزیون یک بودجه ای دارد که مجلس مشخص می کند و اعداد و ارقام مشخصی دارد و طبق آن سریال کمدی می سازد. برای سریال هایی مثل «پایتخت»، «نون.خ» و برخی سریال هایی که قبلا ساختیم، هزینه می کنند ولی با ارقامی که در بیرون از تلویزیون می دهند، مشخص است که کسی نمی ماند. سریال ما هم اگر برای ایام رمضان روی آنتن نمی رود، به این دلیل است که کار ما ۲۰ قسمت است و با توجه به اینکه مناسبت رمضان ۳۰ روز است، پخش نمی شود.

تهیه کننده سریال های متهم گریخت، خانه به دوش، ترش و شیرین، من یک مستأجرم، زن بابا و دردسرهای عظیم، با ابراز تاسف از نبودِ کار کمدی در رمضان امسال، همچون سال های گذشته یادآور شد: پایه گذار کارهای کمدی و طنز در ایام رمضان آقای اصغر فرهادی بودند. آقای فرهادی «یادداشت های کودکی» و «پشت کنکوری ها» را در شبکه پنج شروع کردند و بعد از آن فضا در تلویزیون شکست و مشخص شد که باید برای ماه رمضان کار کمدی ساخت. بعد از آن هم پشتِ سر کار را ما گرفتیم و سال ها برای تلویزیون در ایام رمضان کار کمدی ساختیم، ولی وضعیت حالا به گونه ای که در این مسیر سیر می کنیم و کاری هم نمی شود انجام داد و اینکه کمدین، نویسنده کمدی و کارگردان کمدی ساز در تلویزیون کم داریم.

او در بخش دیگری از این گفت وگو درباره زمان پخش سریال «بوتیمار» که در ابتدا از گزینه های نوروزی بود، اظهار کرد: فکر می کنم این مجموعه بعد از ماه رمضان به روی آنتن برود و ظاهرا اینگونه است؛ البته هنوز تاریخ دقیق تعیین نشده است.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه «بوتیمار» از گزینه های پخش نوروزی بود، اما برای پخش در نوروز انتخاب قطعی نشده بود، در این زمینه توضیح داد: روزی که تولید سریال «بوتیمار» آغاز شد، به ما اعلام کردند که از گزینه های نوروز هستیم. کار آقای منصور سهراب پور (تهیه کننده چوب خط) هم از گزینه های نوروزی بود. اما خب در نهایت تصمیم، پخش سریال دیگری بود.

مهام تاکید کرد: شاید از قبل هم قرار بوده است که «گاندو ۲» پخش شود اما تشخیص بر این بوده است که درباره آن اطلاع رسانی نکنند اما اینکه چرا یکباره این سریال برای نوروز انتخاب شد، من مسوول توضیح دادن درباره آن نیستم.

این تهیه کننده قدیمی تلویزیون یادآور شد: سه سریال «بوتیمار»، «چوب خط» و «گاندو ۲» جزو گزینه های پخش در نوروز بودند که «گاندو» انتخاب شد. آنتن متعلق سازمان صداوسیماست و در نهایت سازمان است که تصمیم می گیرد چه کاری را روی آنتن ببرد. نمی توان شهر را شلوغ کرد. آنتن رمضان و عید دست یک نفر نیست که تشخیص دهد چه کاری را پخش کند. تیمی در سازمان است و خود رئیس سازمان هم در آن نظر می دهد؛ با توجه به اینکه رمضان و نوروز آنتن مهمی برای تلویزیون است.

مهام در پایان از آماده سازی مراحل پایانی و آهنگسازی سریال «بوتیمار» خبر داد و گفت: سید حسین فاضل ساخت موسیقی این مجموعه را برعهده دارد.

سریال «بی همگان» نیز از جمله کارهای جدید مهام در ژانر درام است که این تهیه کننده از انجام پیش تولید آن در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: هنوز کارگردان کار مشخص نشده است.

مهران مهام همچنین در سریال های زوج یا فرد، خانه پدری، دلنوازان، نرگس، ترانه مادری، کارآگاهان، ترش و شیرین و کارآگاه شمسی و دستیارش مادام تهیه کنندگی کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار