رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

مرجان اشرفی‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «آبجی» می‌گوید سال گذشته قرار بود «آبجی» در سینماهای «هنروتجربه» اکران شود ولی من باتوجه به این‌که درگیر ساخت سریال بودم و می‌خواستم خودم در زمان اکران حضور داشته باشم، این اتفاق نیفتاد. حال امسال پیگیر اکران فیلم در «هنروتجربه» هستیم. مرجان اشرفی‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «آبجی» که در سال […]

مرجان اشرفی‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «آبجی» می‌گوید سال گذشته قرار بود «آبجی» در سینماهای «هنروتجربه» اکران شود ولی من باتوجه به این‌که درگیر ساخت سریال بودم و می‌خواستم خودم در زمان اکران حضور داشته باشم، این اتفاق نیفتاد. حال امسال پیگیر اکران فیلم در «هنروتجربه» هستیم.

مرجان اشرفی‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «آبجی» که در سال ۱۳۹۴ با تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی ساخته شده و هنوز اکران نشده است، از اکران این فیلم بعد از شش سال خبر داد و به صبا گفت: «در حال حاضر اکران «آبجی» به وضعیت تعطیلی سینماها و قرمز بودن شهر تهران بستگی دارد ولی قرار بود که از اول ماه رمضان اکران آن را با سرگروهی هنروتجربه آغاز کنیم».

او درباره طولانی شدن تعیین تکلیف وضعیت نمایش فیلم بیان کرد: «فکر می‌کنم مسائلی که در سی و چهارمین جشنواره ملی فیلم فجر پیش آمد که فیلم از بخش نگاه نو حذف شد، یکی از عواملی بود که اکران آن را به تعویق انداخت. بعد از آن تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار منتظر زمان مناسب برای اکران بودند زیرا این نوع از فیلم‌های فرهنگی که شاخصه‌های معمول فروش زیاد را ندارند باید با حمایت‌های خاص روی پرده روند و برای دیده شدن‌شان تلاش بیشتری شود. بخشی کم‌کاری بود و بخشی هم مسائل کلی که برای اکران وجود دارد و امیدواری که بشود این شرایط را تغییر داد، اکران را به تعویق انداخت».

اشرفی‌زاده ادامه داد: «سال گذشته قرار بود «آبجی» در سینماهای «هنروتجربه» اکران شود ولی من باتوجه به این‌که درگیر ساخت سریال بودم و می‌خواستم خودم در زمان اکران حضور داشته باشم، این اتفاق نیفتاد. از طرفی باز هم صحبت اکران سرگروه شد و پخش‌کننده برای اکران، پای فیلم آمد و نمایش «آبجی» را باز هم به تعویق انداخت تا به کرونا برخوردیم. حال امسال باتوجه به شرایطی که پیش آمده است و فیلم‌های زیادی که در صف اکران حضور دارند و فیلم‌های پرفروش هم هستند، به نظر می‌رسد انتظار ما منطقی نیست پس پیگیر اکران فیلم در «هنروتجربه» هستیم».

کارگردان سریال «شکوه یک زندگی» در پایان درباره اکران آنلاین عنوان کرد: «در حال حاضر اکران آنلاین یا نمایش خانگی بهتر جواب می‌دهد ولی به نظر من آیین سینما رفتن و ارتباط نزدیک با مخاطب یا احیانا جلسات نقد و بررسی که گذاشته شود از مراسم آیینی سینما است و به نظر من باید تلاش کنیم چراغ آن حتی کم‌نور روشن بماند. هم من به عنوان فیلم‌ساز به ارتباط مستقیم با مخاطب نیاز دارم هم بخشی از مخاطبان نیاز دارند که با عوامل فیلم در ارتباط باشند که این خود نوعی آموزش و ایجاد انگیزش است. بخشی از لذت فیلم دیدن، رفتن به سینما است و فکر می‌کنم باتوجه به تمهیداتی که دیده می‌شود خطر سالن‌های سینما خیلی از جاهای دیگر کم‌تر است پس ترجیح می‌دهم بخشی از اکران فیلمم روی پرده سینما باشد».

منبع: هنروتجربه

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار