رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

فیلم سینمایی «گاتربی» ساخته اولریش تامسن کارگردان دانمارکی در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سینمایی «گاتربی» در دو بخش مروری بر ژانرهای معاصر و مروری بر سینمای دانمارک سی‌وهشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده می‌رود. […]

فیلم سینمایی «گاتربی» ساخته اولریش تامسن کارگردان دانمارکی در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سینمایی «گاتربی» در دو بخش مروری بر ژانرهای معاصر و مروری بر سینمای دانمارک سی‌وهشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده می‌رود.

«گاتربی» که دومین فیلم بلند اولریش تامسن در مقام کارگردان است، با نگاهی طنزآلود به غرب وحشی و بی‌قانونی‌های آن، داستانی هجوآمیز را پی می‌گیرد و نوعی متفاوت از کمدی را در سینمای امروز جهان خلق می‌کند. تقابل سودجویان آمریکایی و ابداع‌گران مهاجر به هسته مرکزی داستانی با محوریت سوسیس و رفاقت مبدل می‌شود؛ تقابلی که از نظر برخی تحلیل‌گران تا به امروز در طول تاریخ ایالات متحده امتداد یافته است!

تامسن همچنین بازیگری توانا و مطرح در سینمای جهان است که به‌واسطه حضور در فیلم‌هایی چون «جشن – دگم ۱» در سال ۱۹۹۸ ساخته توماس وینتربرگ، «سنگینی آب» در سال ۲۰۰۰ ساخته کاترین بیگلو، «مارتای زیبا» در سال ۲۰۰۱ ساخته ساندرا نتلبک، «به آرامی کشتن» در سال ۲۰۰۲ ساخته چن کایگه، «سیب‌های آدام» در سال ۲۰۰۵ به کارگردانی آندرس توماس ینسن، «اینترنشنال» در سال ۲۰۰۹ به کارگردانی تام تیکور، «در دنیایی بهتر» در سال ۲۰۱۰ ساخته سوزان بیر، «دفترچه» در سال ۲۰۱۳ ساخته یانوش شاش و «کمون» در سال ۲۰۱۶ ساخته توماس وینتربرگ شهرتی جهانی دارد.

این بازیگر در فاصله سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۲۰، ده بار در جوایز سینمای دانمارک (روبرت) نامزد جایزه بهترین بازیگر بوده که در نهایت، سه بار این جایزه را دریافت کرده است. او همچنین در سال ۲۰۲۰، برای نقش‌آفرینی در فیلم «ارنا در جنگ» ساخته هنریک روبن گنز، جایزه بهترین بازیگر را در جشنواره تالین از آن خود کرده است.

تامسن در مقام کارگردان با فیلم سینمایی «گاتربی» در جشنواره‌هایی چون تالین و سائوپائولو در بخش‌های رقابتی اصلی حضور داشته است.

سی‌‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار