رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

فاطمه جواهرساز مدیر بازار فیلم سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ضمن اشاره به استقبال از تمدید برگزاری این رویداد از امکان تکرار تجربه برگزاری بازار مجازی در دوره‌های بعدی جشنواره خبر داد. فاطمه جواهرساز، مدیر بازار فیلم سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری این رویداد درباره کیفیت استقبال از بازار […]

فاطمه جواهرساز مدیر بازار فیلم سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ضمن اشاره به استقبال از تمدید برگزاری این رویداد از امکان تکرار تجربه برگزاری بازار مجازی در دوره‌های بعدی جشنواره خبر داد.

فاطمه جواهرساز، مدیر بازار فیلم سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری این رویداد درباره کیفیت استقبال از بازار فیلم این دوره از جشنواره توضیح داد: از ابتدای آغاز به کار بازار مجازی فیلم فجر، تا کنون ۱۳۰۰ قرار ملاقات ثبت شده است. پس از تمدید یک هفته‌ای برگزاری بازار هم، پخش‌کنندگان استقبال بسیاری خوبی کردند و ایمیل‌های تشکر بابت این تصمیم دریافت کردیم. در این مدت، قرارهای ملاقات بسیاری هم به سرانجام رسید.

وی افزود: مهمانان فستیوالی هم از تمدید برگزاری بازار این دوره بسیار استقبال کردند، به‌خصوص که فرصت بیشتری برای تنظیم قرار ملاقات‌های خود داشتند. عده‌ای هم به دلیل مشغله در جشنواره‌های دیگر، از تمدید بازار فجر بسیار استقبال کردند تا بتوانند از فرصت جدید ایجاد شده برای قرارهای ملاقات مجازی و حضور در بازار، استفاده کنند.

مدیر بازار فیلم توضیح داد: عده‌ای از خریداران هم کاتالوگ فیلم‌های بازار را درخواست کرده‌اند تا اطلاعات بیشتری نسبت به فیلم‌ها داشته باشند. برخی از خریداران خیلی علاقه داشتند که به نسخه کامل فیلم‌ها دسترسی داشته باشند. بازار مجازی امسال در دو بخش برگزار شد. یکی بخش وی‌آی‌پی و دیگری نرمال که درخواست هر دو در سایت سیناندو ثبت می‌شد و شرکت‌های پخش‌کننده، فیلم‌ها را در اختیار متقاضیان قرار می‌دادند. بیشترین استقبال هم از سوی کسانی بود که می‌خواستند سریع‌تر فیلم‌ها را به‌صورت آنلاین تماشا و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری کنند. در همین راستا بیش از ۳۶۰ بازدید از اکران‌های آنلاین داشتیم. برخی هم درخواست دسترسی آنلاین به فیلم‌ها داشتند.

وی درباره نخستین تجربه برگزاری آنلاین بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر تأکید کرد: به‌رغم اینکه تجربه نخست ما بود، اما استقبال بسیار زیادی را شاهد بودیم و حاضران در بازار از نظم برگزاری آن بسیار تعریف کردند و رضایت فراوانی را از سایت تنظیم قرارهای ملاقات مجازی و سایت سیناندو داشتیم. در میان پخش‌کنندگان داخلی هم این رضایتمندی وجود داشت که توانستند با اکثر جشنواره‌های مهم بین‌المللی توانستند در این بازار دیدار داشته باشند. خریداران خارجی هم این فرصت ویژه را داشتند که به اکثر فیلم‌های مهم ایرانی دسترسی داشته باشند و با آن‌ها آشنا شوند. در مجموع شاهد رضایت‌مندی در هر دو گروه پخش‌کنندگان ایرانی و خریداران بین‌المللی بودیم.

جواهرساز درباره احتمال استفاده از این ظرفیت مجازی برای برگزاری بازار فیلم در دوران پساکرونا هم گفت: می‌توان در سالهای بعد و در کنار برگزاری فیزیکی بازار، این گزینه را هم مدنظر داشته باشیم چرا که بخش مجازی، امکان بسیار خوبی برای دسترسی افراد و شرکت‌هایی است که هر یک به دلایلی امکان حضور فیزیکی در بازار را ندارند. از این زاویه می‌توان درکنار بازار فیزیکی بخش مجازی هم داشته باشیم.

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار