رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

در پی انتشار خبر غیررسمی قطعی شدن اکران فیلم «دینامیت» از تاریخ نهم تیرماه در سینماها، تهیه‌کننده این فیلم باردیگر بر شروط خود برای تن دادن به این اکران تأکید کرد. سیدابراهیم عامریان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی درباره خبرهای منتشرشده مبنی‌بر توافق قطعی برای اکران این فیلم سینمایی از تاریخ نهم […]

در پی انتشار خبر غیررسمی قطعی شدن اکران فیلم «دینامیت» از تاریخ نهم تیرماه در سینماها، تهیه‌کننده این فیلم باردیگر بر شروط خود برای تن دادن به این اکران تأکید کرد.

سیدابراهیم عامریان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی درباره خبرهای منتشرشده مبنی‌بر توافق قطعی برای اکران این فیلم سینمایی از تاریخ نهم تیرماه گفت: همه چیز به جلسه روز چهارشنبه (امروز) بستگی دارد. با پخش‌کننده فیلم صحبت‌هایی شده است اما تصمیم نهایی بعد از این جلسه گرفته می‌شود.

وی درباره توافق صورت گرفته برای اکران احتمالی این فیلم هم تأکید کرد: هنوز هیچ توافقی حاصل نشده کمااینکه آقای اطیابی همچنان مخالف اکران فیلم است. ما اما تحت فشار سینماداران و دوستان پخش‌کننده در حال رایزنی هستیم. تلاش‌هایی شده است که ما را برای اکران راضی کنند اما واقعیت این است که هنوز رضایت حاصل نشده است. جلسه فوق‌العاده‌ای که از سوی ستاد مقابله با کرونای سازمان سینمایی قرار است با این موضوع برگزار شود، شرایط قطعی را مشخص می‌کند.

تهیه‌کننده «دینامیت» درباره تضمین مدنظر خود برای رضایت به اکران فیلم گفت: طبیعتاً با این شرایط تمایلی به اکران فیلم نداریم و تنها به دلیل کمک به سینما ممکن است راضی به اکران شویم. اگر هم دوستان سازمان سینمایی می‌خواهند تضمین مالی برای رضایت ما به اکران در نظر بگیرند، باید مبلغش به‌گونه‌ای باشد که ما ضرر نکنیم و لااقل پول تولید فیلم تأمین شود.

عامریان تأکید کرد: حرف اصلی ما لزوم حمایت سینماداران است و اینگونه نباشد که فقط تهیه‌کننده فیلمش را راهی اکران کند. اگر ما در مقام تهیه‌کننده یک قدم برمی‌داریم و راضی به اکران فیلم می‌شویم، سینماداران هم باید همراهی کنند. سینماداران در این شرایط حاضر به هیچ همراهی و حرکتی نیستند و تنها توقع دارند که من تهیه‌کننده راضی به اکران فیلمم شوم، بعد هم فیلمم مانند دیگر فیلم‌هایی که در این مدت اکران شدند، بسوزد!

این تهیه‌کننده سینما با گلایه از سینماداران گفت: اگر حمایتی از سوی سینماداران شاهد باشیم، طبیعتاً صاحبان آثار هم دلگرم‌تر می‌شوند. این حمایت امروز وجود ندارد و چرا من باید فیلمم را که چند ماه دیگر و پس از عبور از این شرایط به راحتی می‌تواند ۴۰، ۵۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد، در این شرایط قربانی کنم؟

عامریان درباره پیشنهاد تقسیم ۶۰ به ۴۰ عایدی گیشه به نفع صاحبان آثار هم گفت: یکی از درخواست‌های بنده همین کاهش سهم سینماداران از فروش فیلم و افزایش سهم تهیه‌کننده است، آن هم در همین موارد خاص و نه برای همه فیلم‌ها. در شرایط فعلی که کسی جرأت نمی‌کند فیلمش را اکران کند، از آن سمت هم باید این همراهی وجود داشته باشد. من هم که مازاد این سهم از گیشه را نمی‌خواهم در جیبم بگذارم، می‌خواهم لااقل هزینه تبلیغات آن را تأمین کنم.

علاوه‌بر فیلم سینمایی «دینامیت» ساخته مسعود اطیابی، فیلم‌های سینمایی «شیشلیک» ساخته محمدحسین مهدویان و «گشت ۳» به کارگردانی سعید سهیلی از دیگر گزینه‌های اکران سینماها برای احیای گیشه در شرایط کرونایی هستند که سازمان سینمایی در حال رایزنی با صاحبان این آثار است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار