رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

«پنجره روبه‌رویی» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی جاوید فراهانی است. این کارگردان در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه گفت: از لذت بخش‌ترین اتفاقات سینما، داشتن یک تیم منسجم با اصول و اخلاق حرفه ای است که خوشبختانه این سعادتی است برای بنده که ایشان را به همراه دارم… همواره به این معتقدم بایستی از ایده های […]

«پنجره روبه‌رویی» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی جاوید فراهانی است.

این کارگردان در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه گفت: از لذت بخش‌ترین اتفاقات سینما، داشتن یک تیم منسجم با اصول و اخلاق حرفه ای است که خوشبختانه این سعادتی است برای بنده که ایشان را به همراه دارم… همواره به این معتقدم بایستی از ایده های همکاران بهره‌مند شوم و در جایگاه کارگردان، بایستی تعامل و تقابل به‌گونه ای ایجاد شود که دیگران به‌ راحتی بتوانند هر تز و آنتی‌تزی که دارند بدون هیچ ابایی بگویند، حتی فکر اولیه اشان را بلند بلند به گفتار تبدیل کنند، بنابراین سعی دارم رفته رفته به دموکراسی نزدیک شوم و صرفاً در گفتار نباشد. در جهان ذهنی ام برای هر فیلمنامه ای که خلق می‌کنم به صورت نقطه گذاری، از هرمنوتیک و تفسیری که پیش روی دارم استفاده می‌کنم. برای رسیدن به خواستگاه مطلوب از تک تک عناصر و المان ها بر این امر پافشاری دارم. پر واضح است کارگردانی که در نقطه ثقل قرار دارد تحت هر شرایطی می‌بایست اشراف کامل بر کار داشته باشد و به نظرم مهمترین وظیفه هر کارگردانی همین شکل دهی و هارمونی گروه است و هارمونی‌ای که نُت فالشی به گوش نرسد. عملکرد کارگردان به‌مانند رهبر ارکستر سمفونیک است.
همواره در صحبت هایم با دوستان فیلمساز تاکید داشته ام که بهترین راه برای رسیدن به خروجی مطلوب، مشورت است ولی همه‌ی این نظرات از فیلتر ذهن کارگردان گذر می‌کند و اوست که باید بهترین انتخاب را داشته باشد و اگر کارگردان، کار را به عوامل محول کند و هر فردی هر فکری که کرد احساس کند درست است و بایستی اجرا شود؛ در نهایت کار یه آش شله قلمکاری شود که آن سرش ناپیدا… چرا که هر شخص در هر سمت، از دید خود ورود می‌کند و اگر به هارمونی شکل یافته در ذهن فیلمساز ننشییند به پازل پرتی تبدیل خواهد شد. بنابراین پیشنهادم به دوستان این‌ است که اجازه مذاکره دهید اگر از ده ایده یکی هم به کارتان بنشیند، برد با شماست.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مردی در حین چشم چرانی…
عوامل این فیلم:
نویسنده و کارگردان: جاوید فراهانی
سرمایه گذار: صفورا فرهمند
تهیه کننده: جاوید فراهانی
مجری طرح: ذبیح اله رحمانی
بازیگران: علی حاجیلو . وحید علیخانی
تصویربردار: حامد بقاییان
طراح گریم: علیرضا خورشید
طراح صحنه: پیمان منصوری
تدوین و جلوه های ویژه: علیرضا احمدی
طراحی و ترکیب صدا: بهنیا یوسفی
دستیار کارگردان: کاوه زارع
دستیار تصویر: پوریا عزیزی
عکاس: احسان جوکار
موسیقی: عرفان طبسی
حمل و نقل: مجتبی قرائی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار