رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 27 May
  • یکشنبه 6 تیر 1400 - 15:01
  • کد خبر : 71074
  • تئاتر
  • چاپ خبر : وعده هایی به ملکه های فرانسه

به گزارش سینماخانه نمایش “ملکه های فرانسه” به نویسندگی “تورنتون وایلدر”، ترجمه “حسن ملکی” و کارگردانی زهرا کتیراییدر خانه نمایش مهرگان از ۱۹ خرداد تا ۴ تیر به روی صحنه رفت. وقایع نمایش مربوط به اتفاقات پس از انقلاب فرانسه است. وکیلی به نام موسیو کااوساک سه خانم به نامهای ماری سیدونی مادام بوژو و […]

به گزارش سینماخانه نمایش “ملکه های فرانسه” به نویسندگی “تورنتون وایلدر”، ترجمه “حسن ملکی” و کارگردانی زهرا کتیراییدر خانه نمایش مهرگان از ۱۹ خرداد تا ۴ تیر به روی صحنه رفت.
وقایع نمایش مربوط به اتفاقات پس از انقلاب فرانسه است. وکیلی به نام موسیو کااوساک سه خانم به نامهای ماری سیدونی مادام بوژو و مادمازل پونته ون را به امید اینکه ملکه فرانسه هستند تلکه می کند. در حالی که ملکه ای وجود ندارد اما نیرنگ موسیو بی جواب نمی ماند و شیطان در قالب شخصی کلاهبردار به دفتر موسیو کااوساک می آید و باعث مرگ او می شود.
زهرا کتیرایی در مورد دلیل انتخاب این متن برای اجرا گفت: “علت انتخاب این متن این بود که به شخصه نمایشهایی با فضای کلاسیک رو دوست دارم و با انتخاب این متن می‌خواستم نشان بدهم که مرگ چقدر به ما نزدیک است و آدم‌ها در اوج خوشبختی ممکن است آن را تجربه کنند. به همین علت نمایشنامه ملکه های فرانسه را با نمایشنامه مرگ‌ در میزند اثر وودی آلن تلفیق کردم.”
وی در ادامه از مشکلات تمرین و اجرا در دوران کرونا گفت: “فشار روانی که به خاطر ترس از مبتلا شدن به کرونا روی خودم و بچه های گروه بود کمی اذیت کننده بود ولی آنقدر عشق به کار داشتیم که ادامه دادیم و با رعایت پروتوکل ها در پلاتو هایی که تهویه مناسب دارند تمرین میکردیم تا بالاخره نمایش را برای اجرا آماده کنیم.”
زهرا کتیرایی در آخر از استقبال تماشاگران از نمایش خود چنین تعریف کرد: “نسبت به اینکه در شرایط بحرانی بیماری کرونا هستیم استقبال خیلی خوب بود و راضی بودیم فقط ایکاش کمی از لحاظ بودجه مالی به تئاتر کمک بشود.”
در نمایش ملکه های فرانسه علاوه بر زهرا کتیرایی، علیرضا شعاعی، فاطمه زمانی، یاشار خمسه، دیانا بابا اعظمی و سیده ساره حسینی ایفای نقش می‌کنند.
دیگر عوامل این اجرا عبارتند از: تهیه کننده و مدیر تولید: مجید یارندی پور، مشاور کارگردان: مهدی ذره، دستیار کارگردان و منشی صحنه: سعیده سرلک، دستیار نور: رهی علی بالائی، مدیر صحنه: محمد تواب اکبری، روابط عمومی: سعیده سرلک، گریم: فاطمه زمانی، مشاور رسانه ای: محمد حسین عبدالهی، ساخت تیزر: امیرحسین رکنی، مدیر هنری: عاطفه اکبری، مدیر داخلی و هماهنگی: کامبیز نیک آمیز، مدیر مالی: نسرین ملکی، مسئول فنی: رهی علی بالائی، عکاس و فیلمبردار: محسن افخمی
نمایش “ملکه های فرانسه” از ۱۹ خرداد تا ۴ تیر، ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان به روی صحنه رفت.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار