رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

جایزه نسپرسو برای بهترین فیلم کوتاه اولین جایزه‌ای بود که در جشنواره فیلم کن برنده‌اش را شناخت. به نقل از ورایتی، فیلم «پستچی» ساخته کلیم توکائف فیلمساز روس برنده نخستین جایزه ششمین رقابت فیلم کوتاه جهانی «استعدادهای نسپرسو» شده است. فیلم «Bagman» ساخته یان کلنر برنده جایزه دوم شد و «به زبان گل‌ها صحبت کردن» […]

جایزه نسپرسو برای بهترین فیلم کوتاه اولین جایزه‌ای بود که در جشنواره فیلم کن برنده‌اش را شناخت.

به نقل از ورایتی، فیلم «پستچی» ساخته کلیم توکائف فیلمساز روس برنده نخستین جایزه ششمین رقابت فیلم کوتاه جهانی «استعدادهای نسپرسو» شده است.

فیلم «Bagman» ساخته یان کلنر برنده جایزه دوم شد و «به زبان گل‌ها صحبت کردن» ساخته نیکولینا استربت مقام سوم را به خود اختصاص داد. هر دو فیلم محصول جمهوری چک هستند.

برنده‌ها توسط یک هیات داوران بین‌المللی انتخاب شدند که شامل مارک چائو، زیتا هنرات، مایک هورن، فریده شرودر (نویسنده، کارگردان و برنده ۲۰۲۰ استعدادهای نسپرسو) و سونیا رولند بازیگر و کارگردان می‌شود.

روی هم رفته ۹۹۳ فیلم کوتاه از ۶۰ کشور برای رقابت در این مسابقه ثبت نام کردند و در نهایت ۱۵ فیلم به لیست کوتاه راه یافتند.

مراسم اهدای جوایز عصر جمعه برگزار شد و اعضای هیات داوران، مهمانان و فیلمسازان برنده در آن حضور داشتند. هر برنده علاوه بر کسب فرصت حضور در فستیوال فیلم کن، امکان حضور در یک جلسه رهنمودی با متخصصان و یک جایزه نقدی دریافت کرد.

آنا لوندستروم مسئول ارشد برندینگ نسپرسو گفت: «استعدادهای نسپرسو فرصتی برای تجلیل از استعدادهای خلاق و برخورد با مخاطبان جوانی است که با روحیه‌ای مختل‌کننده نوآوری را قبول می‌کنند.»

او اضافه کرد: «ما بسیار خوشحال هستیم که چنین تعداد بالایی از فیلمسازان با استعداد به این جنبش پیوستند و آثار خود را به اشتراک گذاشتند که باعث شد میزان مشارکت رقابت امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته باشد.»

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار