رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مستند تاریخی بلند «فرار از قصر» به کارگردانی احسان عمادی و تهیه‌کنندگی حسام اسلامی در مرحله فیلمبرداری است و گروه سازنده در تلاش هستند این مستند را برای حضور در جشنواره سینماحقیقت آماده کنند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «فرار از قصر» یک مستند […]

مستند تاریخی بلند «فرار از قصر» به کارگردانی احسان عمادی و تهیه‌کنندگی حسام اسلامی در مرحله فیلمبرداری است و گروه سازنده در تلاش هستند این مستند را برای حضور در جشنواره سینماحقیقت آماده کنند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «فرار از قصر» یک مستند تاریخی بلند است که به ماجرای فرار رهبران حزب توده از زندان قصر می‌پردازد؛ مهم‌ترین فرار از زندان در تاریخ سیاسی ایران، که طی آن چهره‌هایی هم‌چون نورالدین کیانوری، خسرو روزبه و عبدالحسین نوشین در پاییز ۱۳۲۹ با نقشه‌ای پیچیده از زندان قصر می‌گریزند.
«فرار از قصر» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و کار تحقیق و تولید آن هم‌چنان ادامه دارد و گروه سازنده‌‌ آن در تلاشند تا فیلم را برای نمایش در جشنواره‌ سینماحقیقت ۱۴۰۰ آماده کنند.
تهیه‌کنندگی این فیلم را حسام اسلامی بر عهده دارد و کارگردان آن احسان عمادی است. پیش از این مستندهای تاریخی «محاکمه» (۱۳۹۴) و «رزم‌آرا؛ یک دوسیه‌ مسکوت» (۱۳۹۶) از این تهیه‌کننده و کارگردان در جشنواره‌ سینماحقیقت به نمایش درآمده بود.
عوامل تولید مستند «فرار از قصر» عبارتند از: تهیه‌کننده: حسام اسلامی، کارگردان: احسان عمادی، پژوهش: زهره ترابی، تدوین: دلارام شمیرانی، مدیر تولید: مجید جبین‌شناس، انیمیشن: سعید بیدزردی، گرافیک: سلمان رئیس‌ عبداللهی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار