محمدرضا شفاه تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی درباره شرایط اکران این فیلم گفت: تصمیم درباره اکران این فیلم دو وجه دارد، یکی مربوط به نظر حوزه هنری به‌عنوان سرمایه‌گذار است، یکی هم مربوط به ما به‌عنوان سازندگان اثر است. از منظری که به ما مربوط می‌شود، ما معتقدیم که زمان اکران «مصلحت» همین حالا است. این فیلم، فیلم روز است و حرف‌هایی دارد که بهتر است زودتر شنیده شود اما باتوجه‌به وضعیت شکننده‌ای که کرونا در سینماها ایجاد کرده است، با قطعیت نمی‌توانیم در این زمینه تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: ما سال گذشته تجربه اکران فیلم «دیدن این فیلم جرم است» را در شرایط مشابه داشتیم. وضعیت واقعاً وضعیت دشواری است و فیلم‌ها به‌سختی می‌توانند به جایگاهی که مستحق آن هستند برسند. باتوجه‌به این که واکسیناسیون در این روزها کمی جدی‌تر پیگیری می‌شود، تصمیم گرفتیم به امید قابل‌قبول‌تر شدن وضعیت سینماها دست نگه داریم و بعد از بهبود شرایط برای اکران تصمیم‌گیری کنیم. در مجموع اما راغبیم که فیلم هر چه زودتر اکران شود.

شفاه درباره تعیین پیش‌شرط برای اکران این فیلم سینمایی هم گفت: طبیعتاً اگر فیلم را در شرایط پایدار که سینماها مجدد رونق پیدا کرده است، اکران کنیم طبیعتاً پیش‌شرطی نداریم و سازمان سینمایی هم طبیعتاً نیازی نیست تضمینی ارائه دهد. اما اگر بنابر اکران فیلم در شرایط فعلی باشد، حتماً مذاکراتی خواهیم داشت. در حال حاضر به دلیل شرایط حاکم بر سینماها مذاکره‌ای برای اکران انجام نداده‌ایم و هنوز به مرحله صحبت درباره پیش‌شرط‌ها نرسیده‌ایم.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم اگر فیلم تا پایان امسال هم اکران نشد، نهایتاً در بهار ۱۴۰۱ فیلم روانه پرده شود، چراکه بیش از آن صلاح نمی‌دانیم اکران فیلم عقب بیفتد.

این تهیه‌کننده سینما درباره شرایط نامناسب تبلیغاتی فیلم‌ها برای ورود به چرخه اکران هم گفت: ازآنجایی‌که فیلم ما متعلق به حوزه هنری است، در راستای سیاست‌های جدید حوزه هنری برای عرضه فیلم‌هایش، فیلم «مصلحت» قطعاً بدون تبلیغات راهی اکران نخواهد شد. فیلم «مدیترانه» هم که در حال حاضر از سوی دفتر پخش حوزه هنری روانه اکران شده است، تبلیغات مناسبی دارد. فیلم «مصلحت» هم اگر همین امروز روانه پرده شود، حداکثر تلاش را برای تبلیغ آن خواهیم کرد. طبیعتاً این شرایط برای همه فیلم‌ها یکسان نیست و فیلم‌های متعلق به بخش خصوصی نیاز به حمایت سازمان سینمایی در حوزه تبلیغات دارند.

وی افزود: درباره فیلم‌هایی که تلویزیون حاضر به تبلیغ آن‌ها نمی‌شود هم لازم است وزارت ارشاد باقدرت بالاتری که برای مذاکره نسبت به یک تهیه‌کننده و پخش‌کننده دارد، وارد میدان شود و سازمان سینمایی باید پای پروانه‌ای که صادر کرده بایستد تا صاحب هر فیلمی که سرمایه‌اش در چرخه سینما وارد شده، در این شرایط سخت بتواند تجربه منطقی‌تری را پشت سر بگذارد. مذاکره با شهرداری‌ها و نهادهایی مانند صداوسیما باید از سمت مقامات بالاتر در وزارت ارشاد صورت بگیرد.

شفاه درباره فعالیت‌های تازه خود هم گفت: در حال مذاکره برای پروژه سینمایی تازه‌ای با حوزه هنری هستیم که در صورت نهایی شدن درباره آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر