رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 22 خبر


  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۲ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 1 May

سردبیر برنامه «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» درباره این برنامه که به تازگی در رادیو گفت‌وگو تولید شده است توضیحاتی ارائه کرد. علیرضا داودی سردبیر و کارشناس برنامه «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» درباره این برنامه جدید رادیو گفت و گو بیان کرد: این برنامه در ۲۴ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به شکل […]

سردبیر برنامه «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» درباره این برنامه که به تازگی در رادیو گفت‌وگو تولید شده است توضیحاتی ارائه کرد.

علیرضا داودی سردبیر و کارشناس برنامه «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» درباره این برنامه جدید رادیو گفت و گو بیان کرد: این برنامه در ۲۴ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به شکل گفتگو محور و در قالب میزگرد و آیتم‌ها و بسته‌های تبیینی مباحثی را مطرح می‌کند که مخاطبان می‌توانند با تاکید بر مفاهیم و موضوعات علوم شناختی در حوزه‌های اقتصاد، امنیت، اجتماع، فرهنگ، سیاست، رسانه و ورزش، تکنیک‌هایی را که رسانه‌های خارجی یا عوامل و نیروهای خارجی جهت تحت تاثیر قرار دادن بینندگانشان برای رسیدن به اهداف بهره می‌برند، فرا بگیرند.

وی که تحصیلات کارشناسی ارشد رسانه و علوم شناختی دارد با تاکید بر چهار اتفاقی که در فرآیند این برنامه تولید می‌شود گفت: قدم اول نوع ورود به حوزه علوم شناختی است، زیرا بصورت عام علوم شناختی را علمی در قالب مباحث پزشکی، پیراپزشکی، فنی مهندسی، هوش مصنوعی و اتفاقات منتج از این علوم و رشته‌ها می‌دانند اما در حقیقت علوم شناختی در برنامه ساعت «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» بیشتر به دنبال بررسی فرآیندهای تاثیرگذاری بر مهندسی ذهن و ساختارهای ذهنی در حوزه علوم انسانی است و اینجا به تحلیل وضعیت رسانه در تعامل با مخاطب و بالعکس می‌پردازد.

داودی با اشاره به تبیین تکنیک‌های رسانه‌ای عنوان کرد: در حوزه علوم شناختی بسیاری از کارشناسان، عمدتاً فضای تاثیرگذاری رسانه‌ها بر مخاطب را با قواعد و تکنیک‌های عملیات روانی همراه می‌کنند اما در حوزه علوم شناختی روش‌ها و تکنیک‌ها کاملاً متفاوت است. در حقیقت اینجا بازشناساندن تکنیک‌های حوزه علوم شناختی ِموثر بر فرآیند طراحی‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.

کارشناس و سردبیر برنامه «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» اضافه کرد: بحث عملیات روانی عمدتاً در رسانه، معطوف به نتیجه است درحالی که در حوزه علوم شناختی هدف، طراحی مسیر تلقی می‌شود و این مسیر است که فضای رخدادها را طراحی می‌کند.

داودی با اشاره به اینکه این برنامه بر اساس اصول علوم شناختی حرکت می‌کند، تصریح کرد: هدف ما در این برنامه پرداختن به موضوعات روز در حوزه‌های اقتصاد، سیاست، فرهنگ و… نیست زیرا برنامه‌های دیگر به شکل تخصصی به این حوزه‌ها ورود می‌کنند بلکه این برنامه عمدتاً مباحثی مطرح می‌شود که بیانگر فضای جدی در حوزه طراحی‌های فرآیندی هستند یعنی مساله بر سر چگونگی طراحی مسیر برای این قبیل اتفاقات است که قاعدتاً رسانه‌های خارجی و رسانه‌های معاند و بیگانه و حتی گاهی رسانه‌های داخلی در حالت جهل تکنیکی اینها را مورد پردازش، تحلیل، توزیع و انتشار قرا می‌دهند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بنابراین آن چیزی که در این برنامه برای ما حائز اهمیت است مسیر گفتمان سازی است که علوم شناختی در داخل جامعه نسبت به افراد با یکدیگر، افراد با جامعه و افراد نسبت به رسانه و رسانه در مواجهه با اینها دارد.

سردبیر برنامه «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» بیان روش مند تکنیک‌های علوم شناختی در رسانه بدون ذکر نام تکنیک را نقطه قوت این برنامه دانست و بیان کرد: بحث رصد، الگوبرداری و استخراج در حوزه علوم شناختی ما کاملاً متفاوت از سایر حوزه‌ها است و جنس جمع‌آوری، مدل داده کاوی و فرآیند رسیدن به یک مدل بر اساس آن داده کاوی و جمع‌آوری خود یک فرآیند بسیار پیچیده و دقیقی را می‌طلبد. هدف برنامه هم شروعی برای به کارگیری علوم شناختی در مسیر درست برای فضای رسانه‌ای است که تا به امروز در ایران به این موضوع پرداخته نشده است.

برنامه «ساعت؛ بیست و چهار و یک دقیقه» دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۶ تا ۱۷ به تهیه کنندگی نوشین رهگذر و با اجرای هادی البرزی روی آنتن این شبکه موج fm ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز می‌رود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار