رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 22 خبر


  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۲ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 1 May

پخش اپیزود «نامه آخر» از آنتن شبکه یک، بزرگداشت روز پزشک در شبکه سلامت و نمایش مستند ۸ قسمتی «ثبت با سند برابر نیست» از مهم‌ترین اخبار امروز صداوسیماست. به نقل از روابط عمومی صداوسیما، قصه شش قسمتی «نامه آخر» از مجموعه اپیزودیک «روزهای بهتر» از شبکه یک سیما پخش می‌شود. قصه «نامه آخر» در […]

پخش اپیزود «نامه آخر» از آنتن شبکه یک، بزرگداشت روز پزشک در شبکه سلامت و نمایش مستند ۸ قسمتی «ثبت با سند برابر نیست» از مهم‌ترین اخبار امروز صداوسیماست.

به نقل از روابط عمومی صداوسیما، قصه شش قسمتی «نامه آخر» از مجموعه اپیزودیک «روزهای بهتر» از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

قصه «نامه آخر» در چهار دهه روایت می‌شود و در خلاصه داستان آن آمده است: حامد و هما جستجویی عاشقانه را آغاز می‌کنند اما… این قصه در منطقه زرین دشت فیروزکوه فیلمبرداری شده است و مکان‌هایی چون خانه، ایستگاه قطار، زمین‌های کشاورزی، مسجد و محله از لوکیشن‌های اصلی آن هستند.
گیتی قاسمی، مجید واشقانی، ویدا جوان،نسیم ادبی، محیا اسناوندی، دریا دریایی و عزیز هنرآموز بازیگرانی هستند که در این اپیزود ایفای نقش کرده‌اند.
سایر عوامل تولید این اثر عبارتند از: علی محمدزاده (مدیرتصویربرداری)، حمید غفارزاده (دستیار اول کارگردان)، فرزین فتحی ‌(برنامه‌ریز)‌، مینا خدیوی (نویسنده)، حسین پورکیانی (مدیر تولید)، احسان شیبانی (تدوین)، علی رضایی (مدیر تدارکات)، محمد حبیبی (صدابردار)، سحر شهامت (طراح صحنه و لباس)، داریوش صالحیان (طراح گریم) و فرشته حجازی (منشی صحنه).
مجموعه تلویزیونی «روزهای بهتر» به تهیه‌کنندگی احمد زالی کارگردانی دانش اقباشاوی، در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تولید شده است که هر شب حوالی ساعت ۲۲:۱۵ از این شبکه پخش می‌شود.

جواد هاشمی مهمان «نشان ارادت» شد

در اولین قسمت از برنامه «نشان ارادت» حضور خواهد داشت.

برنامه «نشان ارادت» ویژه برنامه محرمی شبکه دو سیما از روز دوشنبه اول شهریور پخش خود را آغاز می‌کند و در اولین قسمت از این برنامه جوادهاشمی بازیگر درباره ارادتش به صاحت مقدس سیدالشهدا حرف خواهد زد.

در این برنامه مهمانانی از اقشار مختلف هنری،سیاسی و اجتماعی به گفت و گو درباره امام حسین و واقعه کربلا خواهند پرداخت.
«نشان ارادت» شنبه، دوشنبه ، چهارشنبه و جمعه ساعت ۱۷:۳۰ بامداد از شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی و درگروه معارف اسلامی شبکه دو سیما با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات پخش خواهد شد.

مبانی تحکیم بنیان خانواده به روایت غلامعلی افروز

غلامعلی افروز میهمان «مشاور» می شود.
شبکه جهانی جام جم در برنامه «مشاور» میزبان دکتر غلامعلی افروز، روانشناس و استاد دانشگاه تهران است و درباره مبانی تحکیم بنیان خانواده در خارج از کشور با وی صحبت می کند.
مجموعه برنامه های «مشاور»، با پرداختن به موضوعات حقوقی، اجتماعی و اقتصادی امور ایرانیان خارج از کشور، یک شنبه ها ساعت ۱۹:۱۵ به وقت تهران ، با اجرای مازیار قاسمی گودرزی از شبکه جهانی جام جم پخش می شود.

بزرگداشت روز پزشک در شبکه سلامت

شبکه سلامت سیما، روز دوشنبه ۱ شهریور ماه همزمان با زادروز شیح الرئیس بوعلی سینا برنامه های ویژه ای برای نکوداشت روز پزشک و تجلیل از مدافعان و شهدای سلامت پخش می کند.
همزمان با زادروز شیح الرئیس بوعلی سینا برنامه های ویژه‌ای برای نکوداشت روز پزشک و تجلیل از مدافعان و شهدای سلامت روز دوشنبه ۱ شهریور ماه روی آنتن شبکه سلامت می‌رود .
برنامه «سرو قامتان» از ساعت ۱۵ فردا اول شهریور ماه از شبکه سلامت سیما روی آنتن خواهد رفت و این برنامه تا ساعت ۲۱:۰۰ ادامه خواهد داشت.

همچنین فیلم سینمایی «بوعلی سینا» از دیگر برنامه های این شبکه است که با رابط ناشنوایان در ساعت ۱۱ پخش خواهد شد.

«ثبت با سند برابر نیست» در شبکه مستند

«ثبت با سند برابر نیست» مجموعه مستندی از مهدی شامحمدی است که با نگاهی متفاوت عصر رضاخانی را مورد بررسی قرار داده است.

مجموعه مستند ۸ قسمتی «ثبت با سند برابر نیست» به کارگردانی مهدی شامحمدی و تهیه‌کنندگی وحید کاظمی کاری از شبکه مستند است که این روزها به بهانه تبعید رضا پهلوی در شهریور ۱۳۲۰ از تلویزیون پخش می‌شود.
این مستند نگاهی متفاوت متکی بر اسناد به دوران پهلوی اول داشته و املاک رضاخانی را زمینه‌ای برای بررسی اتفاقات مهم آن عصر قرار داده است. در این مجموعه ۸ قسمتی، اسناد منتشر نشده‌ای از املاک متعلق به رضا پهلوی برای اولین بار رونمایی می‌شود.  املاکی که در بسیاری از اتفاقات تاریخی دوران حکومت او نقشی تعیین‌کننده داشته است.

یکی از نکات قابل توجه در این مستند نوع املاکی است که به نام رضاخان ثبت شده و اثرگذاری آن در اتفاقات مهم آن دوران  مانند خط آهن، کشف حجاب و … است. این املاک از جنس خانه و آپارتمان نیست بلکه روستا و قریه است. ۴۴ هزار سند ثبتی از روستاها، قریه‌ها و مناطق بزرگی از شهر تهران که به نام رضا شاه سند خورده در دفتری به نام «املاک اختصاصی»، ثبت شده است. این دفتر اکنون در مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر نگهداری می‌شود.
بخش بزرگی از مستند «ثبت با سند برابر نیست» تصاویر آرشیوی به همراه نریشن است. هم‌چنین مصاحبه با پژوهشگران تاریخی را نیز شامل شده و چند گفت‌وگو نیز با نوادگان کسانی دارد که در دوران تظلم‌خواهی توانسته بودند املاک خود را پس بگیرند. در دوران پهلوی دوم، عده‌ای از رضا خان شکایت کرده و گفتند که او زمین‌هایشان را به زور گرفته است. دادگستری وقت نیز بخش کوچکی از این زمین‌ها را به آنان برمی‌گرداند اما عمده زمین‌ها در تملک خاندان پهلوی باقی می‌ماند.
براساس این گزارش، این مجموعه مستند  در ۸ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تولید شده و  یکشنبه‌ ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می شود  و  تکرار آن روز آینده ساعت ۱۰ خواهد بود.

دستان پرمهر در رادیو

ویژه برنامه «دستان پرمهر» به مناسبت روز پزشک فردا دوشنبه اول شهریور ماه از ساعت ۱۴ روی آنتن رادیو سلامت می رود.

سارا شریفی، تهیه کننده برنامه دستان مهر توضیح داد: رادیو سلامت ویژه مناسبت هایی با موضوعات سلامت و پزشکی، برنامه هایی با این محوریت روانه آنتن می کند. با توجه به اینکه فردا اول شهریور ماه به نام روز پزشک در تقویم ثبت شده، ما ویژه برنامه ای به این مناسبت با نام دستان پر مهر پخش می کنیم.

وی ادامه داد: این برنامه از ساعت ۱۴ به مدت دو ساعت و نیم روانه آنتن می شود. مسعود خواجه وند و کیانا فرهی گویندگان برنامه هستند. هدف ما در این برنامه قدردانی از کادر درمان و همدلی با آنهاست. همچنین یکی از محورهای مهم برنامه، سوگ است. با شروع کرونا شاهد مرگ و میرهای زیادی بودیم و خیلی از مردم و کادر درمان عزیزان شان را از دست دادند، به همین دلیل به موضوع سوگ در این ایام می پردازیم و اینکه چطور سوگواری کرده و بتوانیم با غم کنار بیایم.

برنامه «بهارستان» از شبکه «شما»

برنامه «بهارستان»، به تهیه کنندگی مهدی برومند و سردبیری مریم فیروزی با اجرای سیاوش صفاریان پور و حضور نمایندگان مردم در یازدهمین  دوره مجلس شورای اسلامی هر هفته سه شنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه «شما» پخش می شود.

مهدی برومند تهیه کننده برنامه بهارستان درباره این برنامه اظهار کرد: بهارستان گفتگویی است، با نمایندگانی که مردم برای خود انتخاب کرده اند، صحبت هایی از جنس زندگی،کسب و کار، دیدنی ها و خوردنی ها، فرهنگ و تمدن و آداب و رسوم، توانایی ها و نیازها و برنامه ریزی ها،کار های انجام شده و نشده غم ها و شادی ها و نگرانی ها…

وی ادامه داد: برنامه«بهارستان» توسط معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان صدا و سیما حمایت می شود، و بستر مناسب تولید و پخش آن توسط شبکه «شما» فراهم شده است.

«بهارستان» هر هفته سه شنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه شما پخش می شود و تکرار آن را هم می توان در همان هفته از شبکه استان مربوطه مشاهده کرد. تاکنون دو قسمت از این برنامه پخش شده است.

 ارز دیجیتال در «صبح پارسی»

در اولین برنامه «صبح پارسی» در هفته جدید، این برنامه صبحگاهی با دو مهمان از حوزه های مختلف به روی آنتن زنده شبکه جهانی جام جم می‌رود.

ارزهای دیجیتال یکی از موضوعاتی هستند که مدتی است جای خود را بین مردم باز کرده اند و درباره آن صحبت می کنند. اما ممکن است اطلاعات درباره این ارزها کافی نباشد و به همین دلیل صبح پارسی فردا میزبان وحید چرخنده، کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال است تا درباره این مفهوم جدید پاسخگوی مجریان برنامه باشد.
در بخش دیگر برنامه نیز، محمدرسول سرمدی فوق تخصص ریه، با حضور در صبح پارسی در این روزهای کرونایی که دغدغه همه مردم دانستن بیشتر درباره این بیماری است، نکاتی را بیان کند.
برنامه صبحگاهی صبح پارسی از دوشنبه تا جمعه هر هفته از ساعت ۹ به وقت ایران به مدت ۷۵ دقیقه به تهیه کنندگی علیرضا نظارت و ابراهیم ارجمندی و اجرای امیرمحمد زند و شمیم علیزاده به عنوان مجریان اصلی و هدیه بیدی مجری میز خبر، با بخش های متنوع و مهمانانی از حوزه های مختلف از قاب شبکه جهانی جام جم مهمان خانه ایرانیان سراسر دنیا است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار